۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
صنعتِ بازی؛ از معدود صنایع موفق در دوران کرونا
درآمد ۷۷.۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰

صنعتِ بازی؛ از معدود صنایع موفق در دوران کرونا

با بروز بیماری کووید ۱۹ و اجبار بر خانه ماندن، افراد برای سرگرمی خود وخانواده به استفاده از انواع بازی ها دیجیتالی روی آورده اند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «ویا نیوز» در گزارشی به چشم انداز صنعت بازی های دیجیتالی پرداخته است: با وجود محدودیت های مربوط به کرونا ویروس، انواع بازی ها دیجیتالی تعامل و سرگرمی های اجتماعی را برای افراد خانواده به همراه آورده است. به همین دلیل صنعت جهانی بازی های ویدیویی با وجود اختلال گسترده اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر، همچنان شاهد رشد چشمگیر فروش در این زمینه است. میزان این رشد همچنین می تواند به ظهور مسابقات ورزشی آنلاین (eSports) مربوط شود که در آن افراد درگیر انواع مختلف این نوع بازی های ویدیویی شده اند.

از سوی دیگر به تازگی مارکت واچ گزارش داده است، شرکت های در زمینه توسعه و تولید بازی جزو لیست «خرید» برخی از شناخته شده ترین مدیران در جهان قرار گرفته اند. جفرسون والادارس، یک متخصص صنعت بازی مستقر در لیسبون، معتقد است که با بروز کرونا ویروس، همراه با افزایش اقدامات محدودیتی، افراد بیشتر در خانه می مانند؛ از این رو شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در این زمینه ایجاد شده است.

 جفرسون، از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت دوپپیو گیمز در مصاحبه ای به ویا نیوز گفت: دو ماه گذشته برای صنعت بازی شرایط بسیار خوبی بود. به طوری که می توان گفت که کووید ۱۹، این صنعت را به جلو سوق داده است.

گفتنی است دوپپیو، دو بازی را روانه بازار کرده است: به نام های Challenge و The Vortex. که هر دو بازی صوتی هستند و روی دستگاههایی از نوع دستیار صدا همچون Amazon Alexa یا Google Assistant قابل اجرا هستند.

جفرسون والادارس، یک توسعه دهنده بازی حرفه ای و رهبر پیشین در استودیوهای مشهور بازی مانند BioWare، Playfish و Sumea گفت: تجربه ای که دارم نشان می دهد که این صنعت علاقه مندان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب کرده است.

همچنین وی افزود: سرمایه گذاران زیادی با من در ارتباط بوده اند. بانک های مهم سرمایه گذاری در کشورهایی مانند ایالات متحده به مشتریان خود توصیه می کنند که در زمینه بازی سرمایه گذاری کنند.

 این متخصص صنعت بازی اظهار داشت: آنها این صنعت را «مکانی امن» برای درآمد می دانند، بنابراین تأثیر کلی اوضاع فعلی برای استودیوهای بازی مثبت بوده و انتظار می رود آینده صنعت را رونق دهد.

مدیر عامل شرکت دوپپیو گیمز افزود: آینده ای روشن را برای شرکت های توسعه بازی ترسیم می کنم. همچنین جذابیت صنعت بازی ویدئویی در سراسر جهان رو به افزایش است و می تواند صنعتی «امن»برای سرمایه گذاری باشد.

چشم انداز بازار جهانی صنعت بازی
طبق تجزیه و تحلیل اخیر شرکت تحلیلی نیوزو، بازار جهانی بازی، درآمدی نزدیک ۱۵۹.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت به طوری که، این رقم نسبت به سال گذشته با ۹/۹ درصد افزایش روبرو است.

وی گفت: تمام بخش های بازی با بروز کووید ۱۹ با افزایش درآمد روبرو بوده اند، اما بازی های موبایل بیشترین افزایش را داشتند. در کل، بازی های موبایل درآمدی معادل ۷۷.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند که نسبت به سال قبل رشد ۱۳.۱۳ درصدی رشد را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است: آسیا و اقیانوسیه امسال از صنعت بازی ۷۸.۴ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و ۴۹ درصد از بازار جهانی بازی ها را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر این، نیوزو پیش بینی کرده است که تعداد گیمرها در سراسر جهان به سه میلیارد برسد و بازار جهانی این صنعت تا سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیارد دلار فراتر رود.

در عین حال بنیانگذار و مدیر عامل شرکت دوپیو گیمز براین باور است بایستی تمام تلاش خود را بکنم تا تیم خود را نگه دارم، چراکه می تواند کمکی باشد تا  با آرامش بیشتر این مرحله را پشت سر بگذارم.

جفرسون، که در زمینه بازی های ویدئویی از Mass Effect تا Dragon Age و هری پاتر و سیمپسونها کار کرده است - به همکاران کارآفرین خود توصیه کرد: سعی نکنید قبل از اینکه کاری را انجام دهید و به نتیجه نرسیده اید؛ آن را بزرگ نمایی کنید. در عین حال وی معتقد است که باید تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه های غیر ضرور انجام دهد.

کد خبر: ۲۸٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha