۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
نگرانی از وضعیت تقاضا قیمت نفت را کاهش داد
تحلیل بازار جهانی نفت؛

نگرانی از وضعیت تقاضا قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت تا کنون در این هفته کاهش یافته است زیرا نگرانی از وضعیت اقتصادی جهان احساسات سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده و روند صعودی ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی را محدود کرده است.

به گزارش بازار، قیمت نفت در معاملات اولیه روز چهارشنبه کاهش یافت زیرا نگرانی ها در مورد تقاضای جهانی به دلیل حرکت ضعیف اقتصادی چین و افزایش احتمالی ذخایر تجاری ایالات متحده بر نگرانی های عرضه ناشی از تشدید تنش ها در خاورمیانه غلبه کرد.

معاملات آتی نفت برنت دریای شمال در ماه ژوئن با ۵۶ سنت یا ۰.۶۲ درصد کاهش به ۸۹.۴۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا در ماه می با ۶۳ سنت یا ۰.۷۴ درصد کاهش به ۸۴.۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت تا کنون در این هفته کاهش یافته است زیرا نگرانی از وضعیت اقتصادی جهان احساسات سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده و روند صعودی ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی را محدود کرده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر این هستند که ببینند اسرائیل چگونه ممکن است به حمله ایران واکنش نشان دهد.

در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، اقتصاد در سه ماهه اول سریعتر از حد انتظار رشد کرد، اما چندین شاخص، از جمله سرمایه گذاری در بخش املاک و مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی در ماه مارس نشان داد که تقاضا در داخل همچنان ضعیف است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته بیش از حد انتظار تحلیلگران مورد نظر رویترز افزایش یافت.

داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی، روز چهارشنبه در ساعت ۱۰:۳۰ صبح (۱۴۳۰ به وقت گرینویچ) ارائه می شود.

در خاورمیانه، سومین جلسه کابینه جنگ اسرائیل که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود تا درباره پاسخ به اولین حمله مستقیم ایران تصمیم گیری شود، به روز چهارشنبه موکول شد، آن هم در شرایطی که متحدان غربی به دنبال تحریم های جدید سریع علیه تهران بودند تا اسرائیل را از تشدید تنش منصرف کنند. | بازار نفت

کد خبر: ۲۸۲٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha