۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود| آیا کارت های یک بار مصرف جذاب خواهند شد؟
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود| آیا کارت های یک بار مصرف جذاب خواهند شد؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران از پیشنهادی برای رفع تعهدهای ارزی تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند؛ خبر داد.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته است: مذاکراتی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده که در این مورد با وزیر اقتصاد مذاکراتی شده است.

به نظر می رسد اگر چنین اتفاقی بیافتد باید انتظار صادرات بیشتری را برای سال 1403 داشت اما این جذابیت افزایش صادرات یک سوی دیگر نیز دارد، زیرا بار دیگر کارت های موسوم به یک بار مصرف نیزرونق خواهد گرفت زیرا برای استفاده از معافیت های مالیاتی دیگر نیازی به رفع تعهد ارزی نبوده و کارت های فعال در این باره جذابیت پیدا خواهند کرد. لذا به نظر می رسد که این موضوع باید با مداقه و تامل بیشتری انجام شود. همان طور که رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در اظهارات امروز خود گفته است: فعلا اقدامی در این زمینه نشده و بررسی‌ها در حال انجام است تا در روزهای آینده نتیجه اعلام شود.

او افزوده است: بحث رفع تعهد ارزی فقط مربوط به اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد نیست و نهادها و ارگان‌های دیگر هم باید راجع به این موضوع اظهارنظر کنند؛ به‌ ویژه این که بانک مرکزی باید روی این مسائل مطالعاتی داشته باشد و بعد جمع‌بندی انجام شود.

حسن‌زاده ادامه داد: پیشنهادی از سوی بخش خصوصی ارائه شده و تلاش داریم که یک قسمتی از تعهدهای ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند را جزو معافیت‌های تعهد ارزی قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولتی‌ها شاهد گرفتاری‌هایی که از این بابت متوجه بخش خصوصی شده، هستند و در این زمینه کمک می‌کنند تا توسعه صادرات کشور محقق شود.

کد خبر: ۲۸۲٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha