۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
بازار طلا امروز روند آرام‌تری نسبت به دیروز داشت| کاهش قیمت سکه در روز جاری
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

بازار طلا امروز روند آرام‌تری نسبت به دیروز داشت| کاهش قیمت سکه در روز جاری

بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز بازار طلا و سکه روند آرام‌تری نسبت به روز گذشته داشت و افزایش تقاضایی را شاهد نبودیم.

به گزارش بازار، نادر بذرافشان از تخلیه نسبی تقاضا و هیجانات در بازار طلا و سکه خبر داد و افزود: از ابتدای سال میلادی افزایش حدود ۳۵۰ دلاری اونس جهانی طلا را شاهد بودیم و از ابتدای امسال (فروردین ۱۴۰۳) اونس جهانی رشد ۲۵۰ دلاری داشته است که بر قیمت طلا و سکه در بازار داخل تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه در پایان سال میلادی ۲۰۲۴ مراکز مالی جهانی قیمت اونس جهانی طلا و فتح ۲۵۰۰ دلاری را پیش‌بینی کردند، گفت: روز جمعه در معاملات جهانی شاهد افزایش نرخ اونس جهانی طلا و رکورد جدید ۲۴۰۰ دلار بودیم، البته اکنون کاهش نسبی داشته، اما زودتر از موعد وارد روند پیش‌بینی شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بخش عمده افزایش قیمت سکه و طلا مربوط به تغییرات نرخ جهانی است، تصریح کرد: تنش‌های سیاسی در منطقه هم یکی از عوامل رشد نرخ ارز و طلا در بازار بود، اما باید توجه داشت عواملی که ماهیت اقتصادی ندارند دوام زیادی ندارند و قیمت‌ها به همان روال عادی بر می‌گردد.

این فعال صنف طلا و جواهر به مردم توصیه کرد: مردم در بازارهای التهابی صبوری کنند و در زمان ثبات بازار خریدشان را انجام دهند. عرضه سکه و حراج شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هم می‌تواند نقش مهمی در کاهش نرخ و تخلیه حباب قیمت داشته باشد.

بذرافشان با اشاره به اینکه قیمت سکه امروز ۴۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۲۵ هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شد، گفت: بازار امروز فضای بسیار آرام‌تری را نسبت به روزهای قبل خود تجربه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی تاثیری بر روند بازار نگذاشته است، تصریح کرد: متقاضیان زمانی اقدام به خرید کنند که التهابات بازار فروکش کرده باشد، در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان مالی خواهند شد.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha