۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
هیچ هدف غیر نظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم
وزیر امور خارجه:

هیچ هدف غیر نظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم

وزیر امور خارجه گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معنا است که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم.

به گزارش بازار، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در نشست خبری درخصوص عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: عملیاتی انجام شد که به واقع مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای هدایت تمامی عملیات‌های شش ماهه گذشته و از جمله عملیات اخیر بر روی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق مجموعه اطلاعات و هدایت‌های اطلاعاتی از آن نقطه انجام شد.

وی گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معنا است که ما هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم. نیروهای مسلح ما هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادند، حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار داشت دقت لازم برای برخورد و پاسخ به رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: به برادران و دوستانمان در منطقه که آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: ما هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم، ولی هشدار دادیم که چنانچه از فضا و یا سرزمین کشورهای مورد نظر، ایالات متحده برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند ناچاراً پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ما از همسایگان و برادران خود در منطقه که این پیام را به سرعت دریافت کردند و به آمریکا و دیگر تاکید کردند که فوراً هرگونه جنگ را از سرزمین آن‌ها دور کند قدردانی می‌کنیم. ما نیز همواره نسبت به امنیت برادرانمان در کشورهای همسایه و در منطقه پایبند هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: سیاست همسایگی دولت آقای رئیسی در اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ما امنیت همسایگان خود را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha