۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
پیش‌بینی کسری بودجه هنوز زود است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پیش‌بینی کسری بودجه هنوز زود است

مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هنوز در ابتدای سال قرار داریم و پیش‌بینی کسری بودجه بسیار زود است زیرا براساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه تحقق بخشی از درآمدهای بودجه به دلیل شیوع کرونا کمی با تعویق مواجه شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به خبرها درباره کسری بودجه دولت در سال جاری گفت: هنوز در ابتدای سال قرار داریم و پیش‌بینی کسری بودجه بسیار زود است زیرا براساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه تحقق بخشی از درآمدهای بودجه به دلیل شیوع کرونا کمی با تعویق مواجه شده است.

وی ادامه داد: بخش درآمدی بودجه سال ۹۹ محقق خواهد شد اما با کمی تعویق؛ مثلا قرار بوده دولت بخشی از درآمدهای خود را از طریق اخذ مالیات تامین کند اما به دلیل شرایط کرونایی یک فرصت زمانی سه ماهه به اصناف داد تا آنها بتوانند از این شرایط خارج شوند بنابراین این موضوع به معنای عدم تحقق منابع بودجه‌ای نیست.

مصری همچنین درباره ارائه متمم یا اصلاحیه بودجه توسط دولت اظهار کرد: در صورت عدم تحقق منابع بودجه طی ماه‌های آتی باید راهکارهای جدید در نظر گرفت و دولت در این مورد لایحه‌ای به مجلس ارسال کند زیرا به دلیل بار مالی مجلس نمی‌تواند برای اصلاح بودجه سال ۹۹ طرح ارائه کند و ما حتما ضمن کمک به دولت به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۸٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha