۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
حمله «جسورانه و طراحی‌شده» ایران بازدارندگی تهران را مقابل اسرائیل نشان داد
تلگراف:

حمله «جسورانه و طراحی‌شده» ایران بازدارندگی تهران را مقابل اسرائیل نشان داد

روزنامه تلگراف در مطلبی با پرداختن به حمله تلافی‌جویانه شب گذشته ایران به سرزمین های اشغالی، آن را «جسورانه» و «طراحی شده» ارزیابی و استدلال کرد که این اقدام نشانگر احیای بازدارندگی تهران است.

به گزارش بازار، این روزنامه انگلیسی افزود: «واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به حمله شب گذشته ایران، احتمالا به شدت و گستردگی و میزان زیانبار بودن آن بستگی خواهد داشت.»

به نوشته این روزنامه محافظه کار، باتوجه به اینکه حمله شب گذشته ایران نشانگر افزایش تنشی بی‌سابقه میان تهران و تل آویو است، این امکان وجود دارد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام جنگ کند.

هرچند تلگراف در ادامه به واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از این حمله اشاره کرد که مدعی شد: «ما رهگیری کردیم، متوقف شدند. با هم پیروز خواهیم شد».

یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل نیز در نخستین واکنش خود به این حمله ادعا کرد: «تنها تعداد کمی از پهپادها و موشک های ایرانی از دفاع هوایی ما عبور و دولت اسرائیل این حمله را به شیوه‌ای موثر خنثی کرد».

این روزنامه در بخشی دیگر از گزارش خود آورده است که حمله شب گذشته ایران به چند پایگاه نظامی، می تواند این حس را در تهران ایجاد کند که به هدف خود رسیده است و دیگر سایر قسمت‌های منطقه وارد جنگ نمی‌شوند.

حمله‌ای جسورانه و طراحی شده
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: این حمله دقیقا همان چیزی بود که تهران می خواست؛ حمله‌ای جسورانه و طراحی شده که احیای بازدارندگی ایران مقابل اسرائیل را نشان داده و در عین حال مانع یک جنگ همه جانبه با این رژیم می شود.

هرچند در سناریوی دیگر به زعم نگارنده این مطلب، ممکن است نتانیاهو با واکنشی غیرعادی دستور حملات هوایی را علیه پایگاه های نظامی و یا ساختمان های دولتی ایران صادر کند.

تلگراف دیگر گزینه پیش روی نخست وزیر رژیم اسرائیل را حملات هوایی به مقر سپاه پاسداران یا پایگاه‌های آن در اطراف ایران پیش‌بینی کرده است.

اما سناریوی بسیار نگران‌کننده‌تر از نقطه نظر نویسنده این مطلب، تداوم حمله ترکیبی پهپادها و موشک‌های ایرانی است. به باور نگارنده، در چنین شرایطی، پدافند موشکی اسرائیل شکست خواهد خورد و تعداد زیادی از مردم در شهرهایی مانند تل‌آویو، کشته و زخمی می‌شوند.

سناریوی کابوس
این روزنامه در ادامه ضمن تاکید بر اینکه احتمال جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی همچنان وجود دارد، چنین چیزی را یک سناریوی کابوس‌وار خواند و تشریح کرد: در این نبرد احتمالی، تلفات جانی بسیار بالایی بر هر دو طرف تحمیل می شود و امکان ورود آمریکا و انگلیس هم به این درگیری وجود دارد.

هرچند جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا صبح یکشنبه به نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داد که در هیچ حمله‌ای از سوی اسرائیل به ایران شرکت نخواهد کرد.

نویسنده در ادامه مدعی شده است: از آنجا که سالهاست برنامه هسته‌ای تهران از جمله انگیزه های اسرائیل برای حمله به ایران بشمار می رود، شرایط بحرانی جدید ممکن است فرصتی را برای نابودی کل برنامه هسته ای ایران ایجاد کند.

در پایان نویسنده بار دیگر تاکید کرده است که ایران به درستی خواهان جنگ با اسرائیل نیست. اما در عین حال یادآور شده است باتوجه به اینکه حمله شب گذشته به طور مسقیم از خاک ایران انجام گرفت، با همیشه فرق داشت و بی تردید با رفتارهای گذشته تهران تفاوت دارد.

از همین رو نگارنده نتیجه گیری کرده است که اسرائیل و غرب اکنون در وضعیتی کاملا نامعلوم و بسیار خطرناک قرار دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کد خبر: ۲۸۲٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha