۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
وضعیت نامطلوب بارش در ۱۵ استان کشور

وضعیت نامطلوب بارش در ۱۵ استان کشور

گرچه فروردین‌ماه امسال بارش‌هایی در برخی مناطق کشور داشته‌ایم، اما بررسی آمارها نشان از آن دارد که ۱۵ استان درگیر کاهش بارش هستند.

به گزارش بازار، بررسی وضعیت بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) نشان از آن دارد که باوجود بارندگی‌ها، وضعیت نامطلوب است. این در حالی است که کم‌کم به روزهای گرم سال و افزایش میزان مصرف آب نزدیک می‌شویم.

آمارهای منتشر شده نشان از آن دارد که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۷ فروردین ۱۵۹.۶ بارش در کل کشور رخ‌داده است.

این میزان بارش در حالی است که متوسط بارش کشور در سال‌های پر بارش ۲۵۰ میلیمتر است.

این میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۹۶.۷ میلیمتر) ۱۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۷۱.۱ میلیمتر) هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین آمارهای منتشره نشان از آن دارد که وضعیت بارشی ۱۵ استان کشور نسبت به سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) با کاهش همراه شده است.

استان بوشهر با ۱۲۷.۶ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ فروردین در مقایسه با ۲۰۲ میلیمتر بارش سال آبی گذشته، با ۵۵ درصد کاهش در صدر استان‌های کم‌بارش قرار گرفته است.

استان خراسان جنوبی هم با دریافت ۵۹.۶ میلیمتر بارش کم‌ترین میزان بارندگی را در سال آبی جاری دریافت کرده است.

استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان، تهران، سمنان، زنجان، چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان، لرستان، ایلام، یزد، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های درگیر کاهش بارش هستند.

کد خبر: ۲۸۲٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha