۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
بازگشت ارز حاصل از صادرات نیازمند همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

بازگشت ارز حاصل از صادرات نیازمند همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران لازمه بازگشت ارز حاصل از صادرات را همفکری و تعامل کلیه دستگاه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد بخش مهمی از ارز حاصل از صادرات سال‌های ۹۷ و ۹۸ به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اشاره به تلاش‌های انجام شده در جهت اتکای اقتصاد کشور به منابع غیرنفتی در سال‌های اخیر، تحقق صادرات ۴۱ میلیارد دلاری در سال ۱۳۹۸ و برنامه‌ریزی جهت حفظ و افزایش این مقدار در سال‌ جاری به رغم فشارهای ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا را ارزشمند دانست.

قمری لازمه بازگشت ارز حاصل از صادرات را همفکری و تعامل کلیه دستگاه‌ها اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک ج. ا. ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و جامعه صادرکنندگان دانست و اظهار امیدواری کرد بخش مهمی از ارز حاصل از صادرات سال‌های ۹۷ و ۹۸ به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

وی به برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص مساعدت به صادرکنندگان در خصوص ایفای تعهدات ارزی اشاره کرده و گفت: از هفته گذشته نسبت به دعوت از صادرکنندگانی که در رفع تعهدات ارزی خود با مشکل روبرو هستند، اقدام شده و مراتب جهت بررسی و جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

قمری برگزاری کمیته اقدام صادراتی و کارگروه پایش رفتار تجاری را از دیگر رویکردهای سازمان توسعه تجارت ایران در جهت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دانست.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در پایان صادرکنندگان را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی دانست و ضمن تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود در شرایط فعلی اقدام می‌کنند، تدوین بسته‌های تشویقی از سوی بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی را حائز اهمیت عنوان کرد.

کد خبر: ۲۸٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha