۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
عملکرد آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای از ۳۸۷ میلیون نفر- ساعت عبور کرد
در ۱۲ ماه ۱۴۰۲؛

عملکرد آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای از ۳۸۷ میلیون نفر- ساعت عبور کرد

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: جمع کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۲ از ۳۸۷ میلیون و ۳۰۲ هزار نفر- ساعت عبور کرد.

به گزارش بازار، در سال ۱۴۰۲ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تمهیداتی که اندیشید توانست بیش از میزانی که متعهد شده بود، کار کند و عملکرد آموزشی خود را در برخی شاخص‌ها بالا ببرد.

در این پیوند، «مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره جزئیات عملکرد آموزشی این مرکز گفت: در مدت ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲، تعداد یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۴۴ نفر- ساعت از آسیب‌دیدگان اجتماعی و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد در مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند. این در حالی است که تعهد این سازمان نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر- ساعت کمتر از این مقدار بود.

وی افزود: ما تعهد داشتیم که ۹۸۸ هزار و ۱۲۲ نفر- ساعت آموزش برای افراد دارای معلولیت داشته باشیم که در این بخش توانستیم به عدد ۹۸۷ هزار و ۹۲۹ ساعت- نفر دست یابیم.

این مقام مسوول ادامه‌داد: در یک سال گذشته پناهندگان و اتباع خارجی ۱۸۰ هزار و ۴۸۰ نفر- ساعت در این سازمان آموزش دیدند، سه میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۸۴ نفر- ساعت که جزو آمار عملکرد آموزشی ما به حساب می‌آید از میان دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.

عظیمی، درباره عملکرد آموزشی این سازمان برای دیگر بخش‌ها توضیح‌داد: در سالی که گذشت آموزش دانش‌آموزان بیش از ۱۵ میلیون نفر- ساعت، دانشجویان بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر- ساعت، زنان خانه‌دار بیش از پنج میلیون نفر- ساعت، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌شان بیش از سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر- ساعت، زندانیان بیش از ۱۲ میلیون نفر- ساعت، ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی بیش از سه‌میلیون و ۵۷۰ هزار، ساکنان مناطق روستایی بیش از ۱۲ میلیون نفر- ساعت، سربازان وظیفه بیش از ۲۶ میلیون نفر- ساعت، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی بیش از ۲۲ میلیون نفر- ساعت، عشایر بیش از یک میلیون نفر- ساعت و بهبود یافته از اعتیاد بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر-ساعت انجام شده است.

وی گفت: جمع کل آموزش‌ها در یک سال از ۳۸۷ میلیون و ۳۰۲ هزار نفر- ساعت عبور کرده است و بیشترین عملکرد به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان غربی است.

کد خبر: ۲۸۱٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha