۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
۱۷هزار جوان با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مسکن به خانه بخت رفتند
مدیرعامل بانک مسکن:

۱۷هزار جوان با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مسکن به خانه بخت رفتند

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، «سید عباس حسینی» ‌ افزود: بانک مسکن از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، به ۶۷ هزار و ۳۵۷ جوان متقاضی، تسهیلات ازدواج به مبلغ بیش از ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۹۵۸ فقره به مبلغ ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال مربوط به سال گذشته (۱۴۰۲) بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ازدواج جوانان در تشکیل خانواده سالم و پویا، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش جمعیت و نیروی کار فعال، گفت: هموار کردن مسیر و افزایش توان مالی جوانان برای ازدواج آسان، از وظایف و تکالیف قانونی و شرعی ماست؛ در همین راستا بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان، اهتمام ویژه‌ای مبذول داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن بیان‌داشت: به زوج‌هایی که قبلاً تسهیلات ازدواج دریافت نکرده و تاریخ عقد آن‌ها بعد از یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بوده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، حداقل این تسهیلات در سال گذشته برای هر یک از متقاضیان، مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، ۲۲۰ میلیون تومان بوده است.

حسینی ادامه‌داد: سقف تسهیلات ازدواج برای افراد مشمول ماده ۵۰ قانون خدمات ایثارگران ۲ برابر است.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha