۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
لزوم اعلام به روز نرخ و موجودی کالا در فروشگاه اینترنتی
کارشناس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اعلام کرد

لزوم اعلام به روز نرخ و موجودی کالا در فروشگاه اینترنتی

محرمی، کارشناس نظارت نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت بر ضرورت اعلام به روز قیمت و موجودی کالا درفروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محرمی گفت: مطابق ماده ۳۳ فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات موثر در تصمیم گیری مصرف کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی پیش از عقد قرارداد در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

وی اظهارداشت: از جمله اطلاعات لازم اعلام تمامی هزینه هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود اعم از قیمت کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل و هزینه تماس است.

این کارشناس نظارت نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گفت: به استناد ماده مزبور چنانچه کسب و کارهای اینترنتی کالایی را موجود ندارند می‌بایست عدم موجودی کالا را در سایت شان اعلام کنند.

وی افزود: همچنین قیمت کالاها می‌بایست در سایت به روز شده باشد و چنانچه به‌دلیل نوسانات بازار از قیمت نهایی کالایی اطمینان ندارند می‌بایست در سایت شان اعلام تا خریدار قبل از اقدام به سفارش کالا، قیمت نهایی را استعلام کند.

محرمی ادامه داد: مردم از فروشگاه‌های اینترنتی کالا خریداری کنند که دارای نماد الکترونیکی باشد.

وی گفت: نماد اعتماد الکترونیک نمادی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می شود.

این کارشناس نظارت نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت افزود: هدف از ایجاد این نماد نظارت، قانونمند سازی و چارچوب دهی فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی است.

وی یادآورشد: افرادی که محصولات خود را به خریداران نهایی می فروشند این نماد را در سایت خود ثبت می کنند تا کاربرانی که وارد سایت می شوند با دیدن این نماد بتوانند به این فروشگاه اعتماد کنند و بدانند که اطلاعات آن ها در هنگام پرداخت به صورت کد شده حفظ خواهد شد و در ضمن با آسودی خیال پرداخت خود را انجام دهند.

کد خبر: ۲۸٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha