۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
۹ هزار و ۹۴۰ زنجانی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک معرفی شدند
در طرح ویژه بهسازی؛

۹ هزار و ۹۴۰ زنجانی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک معرفی شدند

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: تاکنون ۹ هزار و ۹۴۰ متقاضی در استان برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای گفت: تاکنون ۹ هزار و ۹۴۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: طبق بخشنامه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از دیماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد میزان این تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، افزود: تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

خواجه ای تاکید کرد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، ماهانه ۳۵ میلیون ریال است که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، پرداخت آن را برعهده می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که در سال های قبل از تسهیلات ۲ میلیارد ریالی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند نیز مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: از مجموع ۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، تاکنون ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ شاهد مقاوم سازی تمامی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان باشیم.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha