۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
راه‌آهن دورود کجاست؟

راه‌آهن دورود کجاست؟

دورود، شهری دلبر در دشت سیلاخور، دامنه رشته‌کوه زاگرس و در نزدیکی اشترانکوه است.

به گزارش بازار، دورود، شهری دلبر در دشت سیلاخور، دامنه رشته‌کوه زاگرس و در نزدیکی اشترانکوه است. زیبایی این شهر ازآنجایی‌که در جوار تلاقی دو رودخانه ماربره و تیره قرار گرفته، چندین برابر می‌شود. در این مطلب، می‌خواهیم در مورد آدرس ایستگاه راه‌آهن دورود لرستان و امکانات آن صحبت کنیم. اگر در ایام پیک سفر قصد رفتن به این شهر را دارید، حتما بلیط ‌های قطار را در زمان پیش فروش قطار خریداری کنید. دورود جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی دارد که در انتهای همین مقاله آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

آدرس ایستگاه راه‌آهن دورود

عبور راه‌آهن سراسری تهران-جنوب از دورود، آن را به یکی از مهم‌ترین شهرهای غرب ایران تبدیل کرده و باعث شده است که بسیاری از افراد با خرید بلیط قطار دورود به این شهر و مناطق اطراف آن سفر کنند. ایستگاه قطار دورود در قسمت جنوبی این شهر و در انتهای خیابان راه‌آهن قرار دارد. باتوجه‌به قرارگیری این ایستگاه در موقعیت مکانی خوب، دسترسی به مرکز شهر بسیار آسان است. در این مکان، وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی شهری وجود دارد.

اطلاعات تماس ایستگاه راه‌آهن دورود

برای تماس با ایستگاه قطار دورود می‌توانید ازطریق شماره تلفن‌های (۵-۴۳۲۱۳۰۰۱) و (۴۳۲۹۴۳۳۳) با پیش‌شماره ۰۶۶ اقدام کنید.

اطلاعات راه‌آهن دورود

ایستگاه راه‌آهن دورود یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن لرستان است که خط آهن لرستان را به خط سراسری ایران متصل می‌کند. این ایستگاه در شهریور ۱۳۱۷ افتتاح شده است. راه‌آهن دورود در دسته ایستگاه‌های راه‌آهن گار قرار می‌گیرد؛ ایستگاه گار در راه‌آهن ایران به تشکیلاتی درجه‌یک اطلاق می‌شود که فعالیت‌های وسیعی در آن انجام می‌شود و خطوط متعددی به آن وصل است. به‌عبارتی در این ایستگاه‌ها عملیات مربوط به اعزام، تنظیم و تشکیل قطارها، فعالیت‌های تخلیه و بارگیری به‌صورت مضاعف صورت می‌گیرد؛ همچنین، امکاناتی جهت امدادرسانی در زمان بروز حوادث فراهم شده است.

امکانات رفاهی ایستگاه راه‌آهن دورود

در ایستگاه راه‌آهن دورود، به‌منظور تامین آسایش و راحتی مسافران در مدت‌زمان انتظار برای سوارشدن به قطار، امکانات رفاهی متنوعی فراهم شده است. امکانات رفاهی این ایستگاه عبارت‌اند از: غرفه فروش تنقلات، تلفن عمومی، سکوی سوار و پیاده‌شدن مسافر، بهداری، آمبولانس، گیشه فروش بلیط، امکانات حمل خودرو از ایستگاه، سرویس بهداشتی و مسجد.

مسیرهای ایستگاه راه‌آهن دورود

خطوط ریلی در کشور ما هنوز به‌اندازه‌ای گسترش نیافته که بتوان از یک ایستگاه به‌تمامی شهرهای کشور سفر کرد. در همین رابطه، هر ایستگاه راه‌آهن بنا بر مقتضیات و شرایط، امکان سفر به شهرهای محدودی را فراهم می‌کند. ایستگاه راه‌آهن دورود نیز از این قاعده مستثنا نیست. مسیرهای این ایستگاه شامل موارد زیر است.

مسیر قطار دورود به مشهد

از شهر مشهد، تقریبا امکان سفر به‌تمامی شهرهایی که در مسیر راه‌آهن قرار دارند و از ایستگاه قطار برخوردارند، میسر است. یکی از مسیرهای ایستگاه قطار دورود نیز به این شهر متصل می‌شود. سفر از مشهد به دورود با قطار ۱۹ ساعت و ۴۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد؛ اگرچه این مدت‌زمان نسبتا طولانی است؛ اما واگن‌های باکیفیتی در مسیر دورود به مشهد فعالیت دارند که با امکانات رفاهی و تفریحی متنوع خود، این ساعات طولانی را برای مسافران لذت‌بخش می‌کنند.

در مسیر قطار دورود و مشهد شهرهای ازنا، شازند، سمنگان، اراک، مشک‌آباد، سواریان، قم، تهران، سمنان، شاهرود و نیشابور قرار گرفته‌اند؛ بنابراین، درصورت خرید بلیط قطار دورود می‌توانید در هرکدام از شهرهای نامبرده سوار قطار شوید یا از آن پیاده شوید. با خرید بلیط در زمان پیش فروش بلیط قطار، با مشکل تکمیل ظرفیت قطارها مواجه نخواهید شد.

با خرید بلیط قطار مشهد-دورود، با قطارهای باکیفیت ازجمله قطارهای سه‌ستاره مهتاب سیرجم، سفر خواهید کرد. این واگن‌ها با ویژگی‌هایی همچون کوپه‌های راحت و صندلی‌های تخت‌شوی استاندارد و همچنین امکانات رفاهی و سرگرمی متنوع، تجربه‌ای بی‌نظیر از حرکت روی ریل‌ها را برای مسافران فراهم می‌کنند.

راه‌آهن دورود کجاست؟

مسیر دورود به اهواز

یکی دیگر از مسیرهای ایستگاه راه‌آهن دورود به اهواز منتهی می‌شود. پیمودن مسیر قطار دورود-اهواز، ۹ ساعت طول می‌کشد. قطارهای موجود در مسیر دورود-اهواز عبارت‌اند از:

  • قطار سه‌ستاره و ۶تخته پارسی متعلق به شرکت مهتاب سیرجم

  • قطار سه‌ستاره و ۴تخته البرز متعلق به شرکت رجا

  • قطار چهارستاره و ۴تخته امید متعلق به شرکت مسافربری ریلی رجا

  • قطار چهارستاره و ۴تخته کرخه یا پرستو متعلق به شرکت پارس لاریم

امکانات قطارهای مسیر دورود به اهواز مواردی همچون توزیع بسته‌های پذیرایی، فروش غذا در رستوران قطار، سرویس خواب، پریز برق، کتابخانه، سیستم تهویه هوای مطبوع و سرویس بهداشتی ایرانی و ... را شامل می‌شود که مدت‌زمان پیمودن مسافت این دو شهر را به لذت‌بخش‌ترین بخش سفر تبدیل می‌کنند. قطار دورود-اهواز در مسیر رفت‌وبرگشت خود در ایستگاه‌های سپیددشت، اندیمشک، شوش و هفت‌تپه توقف دارد. گفتنی است که مبدا قطارهای موجود در مسیر دورود و اهواز، شهر دورود نیست، بلکه این قطارها از مبدا تهران به مقصد اهواز حرکت ‌می‌کنند و پس از طی‌کردن چند ایستگاه به دورود می‌رسند.

جاذبه‌های گردشگری دورود لرستان

دورود یکی از زیباترین شهرهای سرزمین آبشارها یعنی لرستان است؛ برهمین‌اساس، وجود مکان‌های دیدنی متعددی به‌ویژه مکان‌های طبیعی دل‌انگیز در این شهر مورد انتظار است و درواقع همین‌طور هم است. جاذبه‌های گردشگری متعددی در دورود وجود دارد که دیدن و حضور در آن‌ها، تجربیات منحصربه‌فردی را برای مسافران فراهم می‌کنند. در فهرست زیر به نام برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • چاه ساز و دهل یکی از عجایب دورود

  • تنگه لی‌لی بهشتی در میان صخره‌های کوه زاگرس

  • دره اسپر از زیباترین جاذبه‌های طبیعی دورود

  • آبشار بیشه، گوشه‌ای از بهشت ایران‌زمین

  • رود سزار، رودی که از دو رودخانه ماربرده و تیره تشکیل شده

  • چشمه وقت و سعت در دل رشته‌کوه پریزکوه

  • تالاب ازگن در نزدیکی کوه قارون

  • دریاچه گهررود یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران

راه‌آهن دورود کجاست؟

فلای تودی؛ جامع‌ترین سایت فروش و پیش فروش بلیط قطار

در این مطلب، شما را با آدرس دقیق ایستگاه راه‌آهن دورود، امکانات و مسیرهای ریلی متصل به آن آشنا کردیم. اگر برای دیدن مکان‌های دیدنی این شهر مشتاق شده‌اید یا به هر دلیل دیگری قصد سفر به دورود لرستان را دارید، می‌توانید برای خرید بلیط قطار دورود به سایت فلای تودی مراجعه کنید. به‌طورمعمول، در زمان پیش فروش بلیط قطار، بلیط‌ های موردنیازتان را به‌موقع و با قیمت مناسب تهیه خواهید کرد. فلای تودی، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سایت رزرواسیون بلیط در ایران است که علاوه‌بر فروش بلیط قطار، خدمات دیگری همچون رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل، صدور بیمه‌های مسافرتی و خدمات درخواست ویزا را نیز به هم‌وطنان خود ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۰٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha