۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
قیمت طلا در دوراهی اصلاح یا صعود ادامه دار!
بررسی طلا ۱۸ عیار در گفتگو با کارشناس بازارهای مالی

قیمت طلا در دوراهی اصلاح یا صعود ادامه دار!

حامدی کارشناس بازارهای مالی گفت: تا زمانیکه دلار بالای محدوده ۶۲ هزار تومان و طلا نیز بالای محدوده ۳۲۷۰۰۰۰ تومان باشد اصلاح در بازار امکان پذیر نیست و تصمیم ایران ادامه روند را مشخص خواهد کرد.

سمیه شوریابی؛ بازار: حامد حامدی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در تحلیل و بررسی که از طلای ۱۸ عیار ارائه داد تشریح کرد: با توجه به حمله مستقیم اسرائیل به مواضع ایران در کنار شرایط اقتصادی ایران و جهان، در بازار طلای داخلی امکان رسیدن قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به حدود ۴ الی ۴/۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ بسیار افزایش پیدا کرد.

وی می گوید: از دیرباز طلا یک دارایی منتفع از بحران بوده است و چه بحرانی بزرگتر از یک جنگ بین ایران و اسرائیل؟ حتی وجود احتمال این جنگ در منطقه خاورمیانه بحران جدی در اقتصاد ایران ایجاد می‌کند.

نبود راه‌حل اجرایی برای اقتصاد بیمار ایران، باعث رشد روزافزون پایه پولی و حجم نقدینگی می‌شود که به همین دلیل افزایش قیمت در ماه‌های آینده را برای پایین‌ترین سطوح جامعه قابل پیش‌بینی می‌کند

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه ابرتورم ایران بدون توقف در حال افزایش است و به طبع آن بازار طلا و دلار نیز دچار افزایش قیمت خواهد شد، افزود: نبود راه‌حل اجرایی برای اقتصاد بیمار ایران، باعث رشد روزافزون پایه پولی و حجم نقدینگی می‌شود که به همین دلیل افزایش قیمت در ماه‌های آینده را برای پایین‌ترین سطوح جامعه قابل پیش‌بینی می‌کند از طرفی دیگر کاهش تورم آمریکا و احتمال ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا باعث رشد شدید اونس در ماه‌های گذشته شده است که این افزایش قیمت اساساً پیش‌خور این اخبار بوده است.

قیمت طلا در دوراهی اصلاح یا صعود ادامه دار!

حامدی در جواب این سؤال که در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بازار های مالی ایران با چه ریسک‌هایی مواجه می باشد گفت: شاید اگر حمله اسرائیل به کنسولگری ایران اتفاق نمی‌افتاد ظرف هفته آینده شاهد اصلاح قیمت دلار و طلا در ابعاد داخلی و جهانی می‌شدیم اما ریسک جنگ تمام معادلات را تغییر خواهد داد، مطابق شرایط فعلی بازار دلار و طلا تا زمانیکه دلار بالای محدوده ۶۲ هزار تومان و طلا بالای محدوده ۳۲۷۰۰۰۰ تومان باشد اصلاح در بازار سرمایه امکان پذیر نیست و تصمیم ایران در روزها و هفته‌های آینده مشخص می‌کند که طلا و دلار فاز اصلاحی می گیرد یا در روند صعودی قوی‌تر و ادامه‌دار بماند.

در صورت شروع اصلاح در بازار، قیمت طلا تا محدوده سه میلیون تومان و دلار تا محدوده ۶۰ هزار تومان شانس اصلاح را دارد

این تحلیلگر بازارهای مالی همچنین در ادامه بیان کرد: در صورت شروع اصلاح در بازار، قیمت طلا تا محدوده سه میلیون تومان و دلار تا محدوده ۶۰ هزار تومان شانس اصلاح را دارد.

حامدی در نهایت لازم دانست که سرمایه‌گذاران همواره بخشی از سرمایه‌ خود را بصورت طلا نگهداری کنند تا در شرایط بحرانی بتوانند شرایط مالی خود را بهتر مدیریت نمایند.

کد خبر: ۲۸۰٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha