۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تحقق شعار سال ضروری است
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تحقق شعار سال ضروری است

رئیس اتاق ایران، در نشست هیات رئیسه اتاق ایران با معاون اول رئیس‌جمهوری، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تحقق شعار سال تأکید کرد.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر همکاری و هماهنگی اتاق بازرگانی با سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: برای تحقق شعار سال استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی بسیار ضروری است.

او، بهبود محیط کسب‌وکار، حذف قوانین و مقررات زائد و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد را از مطالبات بخش خصوصی و عامه مردم برشمرد که تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را نیز شتاب می‌بخشد.

در ادامه، اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران به تشریح پیشنهادها، درخواست‌ها و راهکارهای خود در جهت ارتقاء همکاری‌های دولت و بخش خصوصی ازجمله اجرای درست اصل ۴۴، ‌ جلوگیری از مهاجرت نخبگان و دانشجویان، ‌ تنقیح قوانین حوزه اقتصاد دیجیتال، تدوین سند جامع جهش تولید، ‌ توسعه بین‌المللی و رفع مشکلات بخش خصوصی در این حوزه، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، اعتمادسازی و پیش‌بینی پذیری اقتصاد، ‌ واگذاری مدیریت در خصوصی‌سازی و ارتقای ارتباطات بخش خصوصی و دولتی پرداختند.

در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با هدف تسریع در روند امور اجرایی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و پیگیری فوری موانع اداری پیش روی فعالان اقتصادی به‌ویژه صادرکنندگان در راستای بهبود فضای کسب‌وکار، در حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس اتاق ایران، توسط دبیر کل اتاق ایران و مدیرکل پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری امضا شد.

کد خبر: ۲۸۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha