۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
متقاضیان اجرای طرح کلید به زمین تخفیف ۴۰ درصدی دریافت می‌کنند
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

متقاضیان اجرای طرح کلید به زمین تخفیف ۴۰ درصدی دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین برای امسال خبر داد و گفت: متقاضیان در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند.

به گزارش بازار، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی که به استان همدان سفر کرد در حاشیه بازدید از روند نوسازی در بافت‌های فرسوده این استان گفت: حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در بافت‌های فرسوده وجود دارد که جمعیتی افزون بر ۱۰ میلیون نفر هم در آن زندگی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین از وجود ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در استان همدان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در این محدوده‌ها وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

آیینی با بیان اینکه اقدامات خوبی از طرف مسئولان استان همدان برای نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شده‌است، تأکید کرد: اکنون استان همدان جزو استان‌های پیشرو در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده است و امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم با مشارکت خود مردم و سازندگان در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را رقم بزنیم که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت مردم نوسازی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای به سرانجام رسیدن این طرح؛ طرح‌های تشویقی مثل کاهش صدور پروانه از ۸ ماه به ۲ ماه؛ تخصیص ۵۰ درصدی به سازندگان و ارائه تسهیلات بانکی به مردم در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین، امسال خبر داد و افزود: مردم در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.

کد خبر: ۲۸۰٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha