۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
انتظار تثبیت تولید در نشست فردای اوپکی ها|  تقاضا و تنشهای خاورمیانه دو عامل گرانی نفت
نفت برنت ۸۷ دلار و ۷۲ سنت شد

انتظار تثبیت تولید در نشست فردای اوپکی ها| تقاضا و تنشهای خاورمیانه دو عامل گرانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. نشانه‌های بهبود تقاضا و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از عوامل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۵ سنت معادل ۰.۴۲ درصد افزایش ۸۴ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

بنا بر این گزارش افزایش قیمت‌های آتی نفت آمریکا به اندازه ای بوده که درپنج ماهه بی سابقه بوده است. گفتنی است بهای معاملات آتی نفت برنت در لحظه تنظیم خبر برای تحویل در ژوئن با 37 سنت افزایش به 87.79 دلار در هر بشکه اعلام شده و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه می با 32 سنت افزایش به 84.03 دلار در هر بشکه رسیده است.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در IG در یادداشتی نوشت که داده های تولیدی ایالات متحده و چین قوی تر از حد انتظار بوده و همین موضوع منجر به افزایش قیمت ها شده است.
فعالیت های تولیدی در چین در ماه مارس برای اولین بار در شش ماه گذشته و در ایالات متحده برای اولین بار در یک سال و نیم افزایش یافته که بازارها آن را نشانه ای از تقاضای بالای نفت می دانند.

چین بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است در حالی که ایالات متحده بزرگترین مصرف کننده نفت خام است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فردا چهارشنبه نشست آنلاین کمیته مشترک نظارت وزرای خود را برای بررسی روند اجرای کاهش تولید توسط بازار و اعضا برگزار خواهد کرد.
انتظار می رود اعضا به سیاست عرضه فعلی پایبند باشند که خواستار کاهش داوطلبانه تولید 2.2 میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه دوم است.

کد خبر: ۲۸۰٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha