۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
« کندوان» هفت کیلومتر تا رستگاری| محاصره روستاییان پایان می یابد؟
بازار گزارش می دهد؛

« کندوان» هفت کیلومتر تا رستگاری| محاصره روستاییان پایان می یابد؟

چالوس - هفت کیلومتر از تعریض جاده ترانزیتی کندوان با گذشته ۱۴ سال از آغاز پروژه ناتمام ماند و با تکمیل آن این محور برای همیشه از راهبندان خلاص می شود.

بازار؛ گروه استان ها: روزانه صدها هزار دستگاه وسیله نقلیه از جاده کندوان تردد می کند و ریزش سنگ و ترافیک سنگین و چندساعته معضل دیرینه این محور ترانزیتی در غرب استان به شمار می رود.

از سوی دیگر ناتمام ماندن آزادراه تهران شمال، گلوگاه های ترافیکی را محور کندوان و محدوده استان مازندران سنگین و بیشتر کرده و در تعطیلات و پایان هفته تردد از این مسیر سه ساعت به مرز ۱۰ ساعت و بیشتر نیز کشیده می شود.

همچنین اجرای طرح انسداد و یکطرفه و اعمال محدودیت های ترافیکی خسارت های اقتصادی زیادی را به کسبه و فعالان اقتصادی و حاشیه نشینان این محور مهم ارتباطی زده است و با اعمال هر نوع محدودیت، اهالی ۷۰ روستای شهرستان چالوس مستقر در حاشیه جاده کندوان با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

طرح ملی تعریض محور کندوان از محدوده مرزن آباد تا طویر و دزدبن چندسالی است که در دست اجرا بوده و فقط هفت کیلومتر از این مسیر باقی مانده است و با تزریق اعتبار و حمایت های ملی، گره کور ترافیکی در کندوان بازگشایی می شود.

محمدعلی محسنی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس ایمن سازی و تعرض و چهاربانده شدن جاده کندوان را نیازمند عزم و اعتبار ملی دانست و گفت: بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و تعریض این پروژه ملی در گذشته تخصیص داده شده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که این اعتبار برای ایمن سازی و تعریض جاده کندوان تخصیص یافته است، افزود: اصلاح پیچ های حادثه خیز کندوان و چهاربانده شدن ۱۵ کیلومتر از جاده مرزن آباد - دزدبن از جمله طرح ها بوده است.

« کندوان» هفت کیلومتر تا رستگاری| محاصره روستاییان پایان می یابد؟

نماینده مجلس: برای شتاب بخشی به روند پروژه ملی چهاربانده شدن مرزن آباد- دزدبن باید اعتبارات ملی بیشتری داده شود تا این پروژه سرعت بخشیده شود و این مساله موجب رفع گره های کور ترافیکی در منطقه می شود

وی ادامه داد: برای شتاب بخشی به روند پروژه ملی چهاربانده شدن مرزن آباد- دزدبن باید اعتبارات ملی بیشتری داده شود تا این پروژه سرعت بخشیده شود و این مساله موجب رفع گره های کور ترافیکی در منطقه می شود.

طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن جاده کندوان پس از گذشت ۱۴ سال از آغاز آن به بهره برداری نرسیده و همچنان هفت کیلومتر تا انتهای مسیر باقی مانده است. براساس این طرح قرار شد که عملیات بهسازی و تعریض این محدوده یعنی از مرزن آباد تا دزدبن به طول حدود ۲۰ کیلومتر انجام شود که فاز اول آن حدود پنج کیلومتر در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال تا شهر مرزن آباد انجام گرفت، فاز بعدی این طرح از سال ۱۳۹۷ در محدوده شهر مرزن آباد به طول حدود ۲ و نیم کیلومتر تا دو راهی طویر آغازشده بود و با گذشته ۱۴ سال همچنان هفت کیلومتر از این مسیر ناتمام باقی مانده است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به بازدید نوروزی معاون اول رییس جمهوری از جاده کندوان اظهار کرد: وی دستور داده تا منابع مالی لازم از طریق اجرای طرح مولدسازی برای این پروژه درنظر گرفته شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که در حال حاضر با اعمال محدودیت های ترافیکی، اهالی ۷۰ روستای شهرستان چالوس با مشکلاتی روبرو می شوند، افزود: وضعیت نابسامان ترافیک مشکلاتی را در روزهای تعطیل و پایان هفته برای مردم در منطقه ایجاد کرده است.

تعریض مرزن آباد - دزدبن به سرانجام می رسد

وی گفت: عزم دولت بر این است که تا پایان سال جاری تعریض محور مرزن آباد - دزدبن در کندوان به سرانجام رسد و با تکمیل آن بسیاری از گره های ترافیکی در منطقه رفع شود و علاوه بر این در تلاش هستیم تا با بازسازی جاده پل زنگوله - بلده معضل ترافیک را در منطقه مدیریت کنیم و اعمال طرح یکطرفه را پایان دهیم.

« کندوان» هفت کیلومتر تا رستگاری| محاصره روستاییان پایان می یابد؟

محدودیت های زیست محیطی، بالا بودن قیمت اراضی برای تملک در مسیر اجرای این طرح، دردسرهای جابه جایی مستحدثات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی و کمبود اعتبار را از جمله مشکلات کندی روند اجرا و به سرانجام نرسیدن این طرح ملی در موعد معین اعلام شده است.

با این حال وزیر راه و شهرسازی در سفر نوروزی به مازندران و بازدید از جاده کندوان وعده داد هفت کیلومتر باقیمانده طرح ملی تعریض جاده مرزن آباد - طویر زودتر به سرانجام رسد.

مهرداد بذرپایش وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با رسانه ها با عنوان که تعریض حدود چهار و نیم کیلومتر از این محور قبلاً انجام شد، افزود: آسفالت یک کیلومتر از مسیر باقی مانده است و طی یکی دو ماه آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی باعنوان که ۷ کیلومتر از مسیر باقی می‌ماند، ادامه داد: دو کیلومتر از این مسیر تونل بوده و ۵ کیلومتر از محور نیازمند تعریض است و طبق دستور معاون اول ریاست جمهوری قرار شد منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سایر منابع نیز از طریق مولدسازی در اختیار استان قرار می‌گیرد، ادامه داد: تعریض و چهار خطه شدن محور در دستور کار قرار می‌گیرد و با تکمیل آن یکی از گره‌های مهم ترافیکی ورودی به استان مازندران رفع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینکه که همزمان قطعه سوم آزادراه تهران شمال در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه یکی از طرح‌های اساسی بوده که در حال اقدام است و با وارد مدار شدن آن گشایش خوبی در محور صورت می‌گیرد.

مازندران بیشترین ترددهای نوروزی را در خود ثبت کرده است و بخش قابل توجهی از مسافران از مسیر کندوان به این استان سفر می کنند، تکمیل نشدن آزادراه تهران - شمال، گلوگاه های ترافیکی را در محور کندوان افزایش داده است.

کد خبر: ۲۸۰٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جاوید SE ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 2
      جاده چالوس نه جاده کندوان تا کی این اشتباه رو میخواین تکرار کنین
      • یاشار IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
        1 0
        از زمانی به جاده چالوس میگن جاده کندوان که مردم کندوان اسکو (تبریز)زحمت این جاده راکشیدن
    • آرزو DE ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      1 0
      بسیارعالی زودتر انشالله قابل استفاده بشه