۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
بزرگ‌ترین معضل اقتصاد؛ بدهی بانکها به بانک‌مادر
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

بزرگ‌ترین معضل اقتصاد؛ بدهی بانکها به بانک‌مادر

طغیانی، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس، اظهارکرد: درحال حاضر یکی از مشکلات مهم اقتصادی کشور بدهی نظام بانکی کشور بویژه بانکهای خصوصی به بانک مرکزی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی طغیانی، در ارتباط با علت افزایش نقدینگی در کشور، به اهمیت موضوع مدیریت نقدینگی از سوی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت:پرداخت بدهی های دولت به بانک مرکزی می تواند در کنترل این موضوع موثر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقدینگی سرگردان زیادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: دولت برای پیشبرد مسائل اقتصادی خود می تواند به ابزارهای دیگری غیر از بدهکار شدن به بانک مرکزی که باعث ایجاد مشکل در پایه پولی کشور نیز می شود متوسل شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به بدهی نظام بانکی به ویژه بانکهای خصوصی به بانک مرکزی تاکید کرد: این موضوع باعث ایجاد ناترازی در سیستم بانکی کشور شده است و ما از مقامات بانک مرکزی خواسته ایم که در این مورد برنامه ای ارائه دهند.

طغیانی با بیان اینکه برای حل این مشکل راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله این راهکارها این است که مدیریت بانک ها از سهامداران گرفته شود و بانک مرکزی تا بهبودی شرایط مدیریت این بانک ها را بر عهده بگیرد یا اینکه بانک‌های خصوصی در یکدیگر ادغام شوند، افزود: افزایش استانداردهای بانک های خصوصی از جمله دیگر اقداماتی است که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث نقدینگی و مسائل مطرح شده در حال حاضر تلاش مان در مجلس این است که از بعد نظارتی بتوانیم مشکلات پیش آمده را مدیریت کنیم، گفت: اگر نتوانستیم از این طریق به نتیجه برسیم و لازم شد که قوانین جدیدی در این زمینه تصویب شود در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت استقلال بانک مرکزی از دولت اشاره کرد و افزود : البته تحقق این موضوع، امری زمان بر است به راحتی امکان پذیر نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم همچنین خبر داد که در روز سه شنبه وزیر اقتصاد و معاونینش در جلسه این کمیسیون با محوریت موضوع «بازار سرمایه» حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر: ۲۸٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha