۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
اصلاح نژاد ۳۲ نسل مرغ بومی در مازندران
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

اصلاح نژاد ۳۲ نسل مرغ بومی در مازندران

بابل- مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۳۲ نسل مرغ بومی در مرکز مرغ آرین خاورمیانه در استان اصلاح نژاد شده است.

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: باتوجه به جایگاه مازندران در صنعت طیور کشور و لزوم رسیدگی و حمایت از این فعالیت ها و با توجه به اهمیت مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی، لازم است حمایت های بیشتری از این مرکز صورت گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: برای احیاء فعالیت‌ های این مرکز نیاز به پشتیبانی مالی داریم چراکه این مرکز توان فنی لازم برای ادامه فعالیت ها را دارد اما نیاز مبرم به پشتیبانی مالی و اعتباری دارد تا بتواند با بالاترین ظرفیت به کار خود ادامه دهد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۳۲ نسل در این مرکز اصلاح نژاد شده است، ادامه داد: در این مرکز وزن بدن جوجه در یکروزگی، متوسط وزن بدن در هفته های هشتم و دوازدهم، متوسط وزن بدن مرغ در هنگام بلوغ، متوسط شدت تولید تخم مرغ و متوسط وزن تخم مرغ اندازه گیری و ثبت می شود.

مومنی بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۶۶ کار رسمی خود را آغاز کرد و درسال گذشته ثبت ملی شد و از دورترین نقاط استان مرغ های بومی جمع آوری شد و بعنوان والد نسل صفر بکارگیری شدند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اگر پشتیبانی درستی از این مرکز انجام شود می تواند با تمام ظرفیت بکار خود ادامه دهد و همه هزینه های جاری مرکز را تامین و پوشش دهد.

کد خبر: ۲۸۰٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha