۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
جابه‌جایی بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۲
مدیرکل راه آهن جنوب در گفتگو با بازار:

جابه‌جایی بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۲

اهواز- مرادی، مدیرکل راه آهن جنوب گفت: پارسال بیش از یک میلیون و ۵۷۷ هزار مسافر در راه آهن جنوب جا به جا شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشته است.

محمد علی مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: راه آهن جنوب نقش مهمی در حوزه جابه‌جایی مسافر و بار از طریق خطوط ریلی دارد و این سهم روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود: ۱ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۵۷۸ مسافر، تعداد کل مسافر جابجا شده سراسری در سال ۱۴۰۱ بود که این آمار با افزایش ۱۰ درصدی به ۱ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۹۵ مسافر در سال گذشته رسید.

مدیرکل راه آهن جنوب توضیح داد: در ایام پیک نوروزی ظرفیت روزانه جابجایی ۷ هزار و ۸۴ نفر مسافر درون استانی و برون استانی اداره کل راه آهن جنوب ایجاد شد.

مرادی گفت: ظرفیت ایجادی روزانه قطار های حومه ای و سراسری به تفکیک روزانه ۳ هزار و ۲۶۴ نفر در بخش حومه ای و روزانه ۳ هزار و ۸۲۰ نفر در بخش سراسری در پیک نوروزی سال جدید بوده است.

وی ادامه داد: ظرفیت ایجادی کل ایام پیک نوروزی از تاریخ ۲۳ اسنفند ماه تا ۱۷ فروردین در بخش سراسری ۸۴ هزار و ۳۲۰ نفر و در بخش حومه ای ۷۸ هزار و ۳۳۶ نفر و ظرفیت ایجادی کل ایام پیک نوروز ۱۶۲ هزار و ۶۵۶ نفر است.

مدیرکل راه آهن جنوب عنوان کرد: روزانه ۱۰ رام قطار در مسیرهای اهواز-بندر امام، ماهشهر-اهواز، اندیمشک-اهواز و اهواز-خرمشهر به صورت رفت و برگشت فعالیت می کنند.

مرادی با بیان این که قطارهای روزانه سراسری از مبادی اهواز و خرمشهر به تهران و مشهد هر کدام روزانه دو رام، انجام می‌ شود،خاطرنشان کرد: همه مسیرها به صورت ظرفیت کامل صورت می‌ گیرد و هیچگونه افزایش بهای بلیطی نداشته ایم .

وی با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی آمار مسافر جا به جا شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، افزود: تعداد کل مسافر جا به جا شده حومه ای در سال ۱۴۰۱، ۶۴۹ هزار و ۳۳۰ بود که این عدد در سال ۱۴۰۲، به عدد ۷۱۷ هزار و ۴۸۸ رسید.

کد خبر: ۲۸۰٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha