۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۱
پیش بینی رشد ۱۰ درصدی گردشگران نصف جهان| ظرفیت هتل ها تکمیل شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی گردشگران نصف جهان| ظرفیت هتل ها تکمیل شد

اصفهان - زینلیان؛ معاون استاندار اصفهان گفت: انتظار داریم تا پایان تعطیلات نوروزی شاهد رشد ۱۰ درصدی گردشگران اصفهان نسبت به نوروز سال گذشته باشیم.

مهران زینلیان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه پیش بینی ما رشد ۱۰ درصدی گردشگران در استان اصفهان نسبت به سال گذشته است، اظهار کرد: در این راستا برای تسهیل حضور گردشگران در اصفهان، کمیته های ستاد سفر استان اصفهان از چندین ماه مانده به سال نو فعالیت خود را آغاز کردند تا سفر خوش آیندی را برای هم وطنان رقم بزنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های کمیته اسکان با توجه به پیش بینی رشد حضور گردشگران در استان در سال جدید افزود: با وجود شرایط خاص جوی و بارش برف و باران در استان اصفهان از آغاز سال نو اما تا روز پنجم فروردین ماه، رشد دو درصدی حضور گردشگران را شاهد بودیم که بسیار نویدبخش است و از نظر بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان نیز، رتبه دوم کشور را به دست آوردیم.

تکمیل ظرفیت برخی هتلهای اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به تکمیل ظرفیت برخی هتلهای اصفهان، بیان کرد: با توجه به ظرفیت مجموعه‌های اقامتی استان اصفهان، امکان پذیرش ۲۸۰ هزار مسافر شب خواب را داریم که هتل ها بخشی از این ظرفیت است.

وی ادامه داد: علاوه بر هتل ها، هفت هزار کلاس درس و مجموعه های شهرداری و باغ فدک نیز از گردشگرانی که قصد اقامت در اصفهان را دارند، پذیرایی می کنند که امسال امکانات ارائه شده به مسافران در باغ فدک، مورد استقبال مسافران بوده است، به طور معمول مسافران چادرخواب برای استفاده از امکانات و با توجه به کنترل ساعتی سلامت مسافران این مکان را برای اقامت انتخاب می کنند و امکان چادر زدن در دیگر نقاط اصفهان وجود ندراد.

زینلیان با اشاره به اینکه سیاستما  استفاده از روش‌های نوین تبلیغات برای جذب گردشگر در طولسال باید مورد توجه باشد، تاکید کرد: تبلیغ هوشمند برای جذب گردشگران داخلی و خارجی  با در نظر گرفتن شرایط زیست‌محیطی، اقلیم و آثار تاریخی شهرستان‌ های اصفهان باید مورد توجه باشد.

افزایش چشمگیر تصادفات نوروزی در استان

وی  از رصد کمیته اصناف بر کنترل نرخ‌ها در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: نخستنی جلسه شورای تصادفات استان در سال ۱۴۰۳ برگزار شد که متاسفانه شاهد افزایش چشمگیر تصادفات هستیم.

کد خبر: ۲۸۰٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha