۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
بیکاری در ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید

بیکاری در ترکیه به پایین‌ترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید

نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۹.۴ درصد رسید که پایین‌ترین سطح در ۱۰ سال گذشته است.

به گزارش بازار، نرخ بیکاری در ترکیه پس از کاهش به ۹.۴ درصد در سال گذشته ۲۰۲۳، پایین‌ترین سطح خود را در ۱۰ سال گذشته ثبت کرد.

این ارقام بر اساس داده‌های اداره آمار ترکیه، در مورد آمار بیکاری در این کشور در سال گذشته است که امروز دوشنبه منتشر شده است.

این ارقام نشان می‌دهد که بیکاری از ۱۰.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح ده سال گذشته رسید که پیش از این در سال ۲۰۱۳ به ۸.۹ درصد رسیده بود.

ارقام منتشر شده از سوی سازمان آمار نشان می‌دهد که تعداد بیکاران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، ۳۱۸ هزار نفر کاهش داشته و در سال گذشته به ۳ میلیون و ۲۶۴ هزار نفر رسیده است.

در سپتامبر ۲۰۲۳، آژانس رتبه‌بندی اعتباری استاندارد اند پورز چشم‌انداز خود را برای ترکیه از «منفی» به «پایدار» اصلاح کرد و این را به تغییر سیاست‌های این کشور نسبت داد.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تیم جدید اقتصادی در ترکیه اقداماتی را با هدف آرام کردن اقتصاد و تثبیت نرخ ارز بدون تضعیف ثبات مالی انجام می‌دهد.»

بانک مرکزی ترکیه تلاش کرد تا در سال ۲۰۲۳ نرخ بهره را افزایش دهد تا سیاست‌های پولی را به میزان قابل توجهی تشدید کند و تاکید کرد که "آماده است در صورت لزوم برای مهار تورم، نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش دهد. "

کد خبر: ۲۸۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha