۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان

زاهدان- طهرانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان تا ششم فروردین ماه خبر داد.

محمدهادی طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین‌ماه امسال ۴۵۸ هزار و ۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: از این میان تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و یک هزار و ۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷ هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، پنج هزار و ۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۵ و ۸۲ درصدی را نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

طهرانی گفت: طی این بازه زمانی ۶۴۵ هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱ درصدی فروش نسبت به مشابه سال گذشته ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱ درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

کد خبر: ۲۸۰٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha