۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
نرخ بیکاری استان بوشهر ۶ درصد کاهش یافت
استاندار بوشهر:

نرخ بیکاری استان بوشهر ۶ درصد کاهش یافت

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح های مختلف صنعتی و تولیدی و مشارکت بخش خصوصی، نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان سال گذشته، ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده صبح دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به شعار سال اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و باید ریل‌گذاری حوزه اقتصادی استان در این مسیر باشد.

وی افزود: در سال گذشته در استان بوشهر در شاخص های مختلف اقتصادی بویژه در حوزه تولید و ایجاد اشتغال پایدار، با رشد خوبی مواجه بودیم که این روند در سال جاری با شتاب و کیفیت بالاتری تداوم خواهد داشت.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: جهش تولید در استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود و زیرساخت های لازم برای افزایش و نهایتا جهش تولید باید فراهم شود.

محمدی زاده تصریح کرد: سال گذشته، استان بوشهر در تولید گاز شیرین و محصولات پتروشیمی به حد نصاب بالایی دست یافت و در سایر حوزه های تولیدی و صنعتی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو، با افزایش سایت ها و مجتمع‌های جدید، امسال انتظار داریم تولید آبزیان رشد چشمگیری داشته باشد.

محمدی زاده تصریح کرد: امسال پیش بینی برداشت ۴۷ هزار تن میگوی پرورشی را داریم که تمهیدات لازم برای تامین لارو و غذای میگو اندیشیده شده و برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری میگوها نیز تدابیر لازم اتخاذ می شود.

وی از کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد استان بوشهر سال گذشته، ۱۸ هزار شغل جدید بود که بیش از ۲۵ هزار شغل جدید در استان بوشهر ایجاد شد.

استاندار بوشهر یادآور شد: تکمیل طرح های حوزه آب و درمان و راه و مسکن نیز جزو اولویت های سال جاری محسوب می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی به گردشگران نوروزی ابراز داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، بیش از ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده و روز به روز نیز شاهد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان بوشهر هستیم که باید خدمات مناسبی ارائه شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha