۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
مزیت خراسان جنوبی در حوزه گردشگری تنوع جاذبه ها است
مدیر عامل انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار:

مزیت خراسان جنوبی در حوزه گردشگری تنوع جاذبه ها است

بیرجند-مدیر عامل انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار گفت: مزیت خراسان جنوبی در حوزه گردشگری تنوع جاذبه ها است چرا که محدود به یک بخش تاریخی و یا طبیعی و ... نیست.

احمد کاشانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه گردشگری ویژگی های منحصر به فردی و مزیت های قابل رقابتی نسبت به سایر استان های کشور دارد که طرح آن می تواند بیشتر ما را با این گنج گرانبها آشنا کند.

مدیر عامل انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار و از فعالان حوزه گردشگری ادامه داد: ویژگی منحصر به فرد گردشگری خراسان جنوبی نسبت به سایر استان ها تنوع گردشگری است به این معنا که جاذبه های آن تنها به یک بخش محدود نمی شود.

مزیت گردشگری خراسان جنوبی محدود به یک جنبه نیست

کاشانی گفت: برخی از استان های کشور تنها از یک جنبه مثلا تاریخی برای گردشگر جذابیت دارد و یا زیبایی منحصر به فرد طبیعی دارد ولی خراسان جنوبی در تمام شاخه ها و زیرشاخه های حوزه گردشگری حرف برای گفتن دارد که باید قدر این مزیت را دانست.

وی افزود: به عنوان مثال خراسان جنوبی در حوزه گردشگری تاریخی، گردشگری فرهنگی، گردشگری طبیعی، گردشگری خوراک و حتی گردشگری ادبی قابلیت های منحضر به فردی دارد که البته باید به دیگران معرفی شود.

مدیر عامل انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار و از فعالان حوزه گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: حتی در زیر شاخه های جدیدی که به تازگی توسط سازمان جهانی گردشگری مطرح شده مانند گردشگری مزرعه استان ما برای جذب گردشگر منحصر به فرد است.

خراسان جنوبی میزبان گردشگران با هر سلیقه

کاشانی گفت: این سخن به این معنا است که خراسان جنوبی می تواند میزبان هر گردشگری با هر سلیقه ای باشد چه بخواهد بازدید کننده یک اثر تاریخی باشد و یا تمایل داشته باشد که در یک مزرعه زیبا در روستایی ساعاتی را بگذراند و یا اهل فرهنگ و ادب باشد.

گفتنی است بسیاری از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی چون باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فرودس، بیابان لوت، پارچه بافی روستای گردشگری خراشاد و ...ثبت جهانی شده است.

کد خبر: ۲۷۹٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha