۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
افزایش ۵.۳ درصدی مصرف ظاهری فولاد کشور

افزایش ۵.۳ درصدی مصرف ظاهری فولاد کشور

بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در ۱۱ ماهه سال گذشته، مصرف ظاهری فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن رسید.

به گزارش بازار، طبق آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عمکرد زنجیره تولید و مصرف فولاد کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته، مصرف ظاهری فولاد کشور برای همه اقلام جز مقاطع طویل فولادی و گندله سنگ‌آهن، نسبت به ۱۱ ماهه ابتدایی سال ١۴٠١ رشد ۰.۵ تا ۶.۸ درصدی داشته است؛ اما مقاطع طویل فولادی ۵.۲ درصد و گندله سنگ‌آهن ۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهش مصرف داشته است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۱۱ میلیون و ۴۵۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که هشت میلیون و ۸۴۰ هزار تن آن در داخل مصرف شده و نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ معادل ۹ میلیون و ۳۲۸ هزار تن، ۲.۳ درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

در این مدت، هشت میلیون و ۸۰۲ هزار تن مقاطع تخت فولادی مصرف شده که ۵.۳ درصد نسبت به میزان مصارف آن‌ها در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، معادل هشت میلیون و ۳۵۶ هزار تن، افزایش مصرف را تجربه کرده است.

در مدت مذکور سال ۱۴۰۲، تولید محصولات فولادی بالغ بر ۱۹ میلیون تن ثبت شده که ۱۸ میلیون و ۷۱ هزار تن آن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار تن بوده، ۰.۵ درصد بیشتر شده است.

مصرف آهن اسفنجی طی ۱۱ ماهه سال گذشته ۶.۸ درصد رشد کرده و از ۲۸ میلیون و ۱۴۶ هزار تن به ۳۰ میلیون و ۷۲ هزار تن رسیده است. در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۱ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار تن آن صادر شده است.

در مجموع، از ۲۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن فولاد میانی تولید شده در کشور با رشد ۵.۳ درصدی، ۲۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود هفت میلیون تن آن صادر شده است. در مدت مشابه سال ١۴٠١ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور ۲۱ میلیون و ۱۰۸ هزار تن ثبت شده است.

در نهایت مصرف ظاهری گندله سنگ‌آهن در مجموع ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۳ میلیون و ۸۸۴ هزار تن ثبت شده که نسبت به ۴۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تن مصرفی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۷۹٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha