۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
اسلام آباد به پروژه گاز ایران متعهد است
واکنش پاکستان به مداخله آمریکا:

اسلام آباد به پروژه گاز ایران متعهد است

ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: اسلام‌آباد برای احداث خط لوله در خاک خود تصمیم خواهد بود.

به گزارش بازار، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقام آمریکایی علیه همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد در حوزه انرژی، اعلام کرد: اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم.

ممتاز زهرا روز پنجشنبه در جریان نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش ایرنا گفت: پاکستان مطابق با روح توافق دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای پروژه مشترک گازی است.

وی تاکید کرد: تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه روز گذشته دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد: تصمیم اسلام‌آباد برای احداث خط لوله در خاک خود خواهد بود لذا پاکستان هیچ نیازی به مشورت با دیگران‌ و یا اخذ معافیت تحریمی ندارد.

وی خطاب به آمریکا افزود که تماس ما با آنان ادامه خواهد داشت با این حال واشنگتن باید اهمیت پروژه گاز ایران برای اسلام‌آباد به عنوان منبع تامین نیاز پاکستان به انرژی را درک کند.

دونالد لو دستیار وزیر خارجه ایالات متحده روز گذشته در نشست اعضای کمیته فرعی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه کارشکنی‌های این کشور برای توقف پروژه گازی ایران و پاکستان با تاکید بر مخالفت واشنگتن با پیشبرد خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، مدعی شد که واشنگتن درباره این پروژه، با اسلام‌آباد در تماس است.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقامات سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: دولت باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی. پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

دوازدهم مرداد ماه گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد: گفت‌وگوهای مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد است که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

کد خبر: ۲۷۹٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha