۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به ۴۵ هزار تن در سال جدید افزایش می یابد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به ۴۵ هزار تن در سال جدید افزایش می یابد

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به ۴۵ هزار تن در سال جدید افزایش می یابد.

احمد محمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با تبریک سال جدید اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و همه باید در این راستا اهتمام ورزیم.

وی افزود: در استان بوشهر در حوزه تولید و اشتغال در دو سال اخیر، اقدامات ارزشمندی انجام شده و امسال نیز در راستای عملی شدن شعار سال از تمام ظرفیت موجود بهره می بریم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: آبزی پروری از مزیت های مهم اقتصاد دریامحور استان بوشهر است و برای سال ۱۴۰۳ برنامه های متنوعی در تقویت این عرصه داریم.

محمدی زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح زیرکشت میگوی پرورشی در استان بوشهر، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر در سال ۱۴۰۳ با یک جهش و ثبت رکورد جدید به بیش از ۴۵ هزار تن برسد.

وی بیان کرد: هر چند در گذشته مهمترین استفاده از دریا در عرصه‌های تولید و انتقال نفت، گاز، پتروشیمی، تجارت دریایی، صید و صیادی و… بوده است ولی استفاده از ظرفیت‌های مغفول دریا با جدیت در دستور کار است.

استاندار بوشهر، توسعه اقتصاد دریا محور را یکی از مهم ترین تلاش‌ها در استان بوشهر دانست و افزود: از همه ظرفیت‌ها برای بهره‌گیری از اقتصاد دریا پایه در استان استفاده می‌شود و حمایت جدی از طرح‌های اقتصادی در دریا و ساحل داریم.

وی گفت: ایجاد مزارع پرورش آبزیان شامل توسعه پرورش میگو در اراضی ساحلی، ایجاد مزارع پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس و تولید دیگر آبزیان همچون صدف و جلبک و ماهی های زینتی و… در دستور کار است.

استاندار بوشهر ابراز داشت: اختصاص اراضی جدید برای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان از اقدامات جدید است که در افزایش تولید و افزایش اشتغال موثر است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در سال جدید شاهد افزایش سطح زیر کشت میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خواهیم بود گفت: اراضی جدیدی شناسایی شده که در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد و باز هم رکوردهای جدید تولید ثبت می‌ شود.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha