۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
سال ۱۴۰۳، سال نوسازی بافت فرسوده
شهردار تهران اعلام کرد

سال ۱۴۰۳، سال نوسازی بافت فرسوده

شهردار تهران گفت: در سال ۱۴۰۲، رشدی دوبرابری در بازسازی بافت فرسوده داشتیم و امسال پروانه‌های بیشتری برای نوسازی بافت فرسوده صادر خواهیم کرد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در تشریح فعالیت‌های مدیریت شهری در سال گذشته گفت: تا صدمین رویداد «امید و افتخار» حدود ۱۷۸ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های پایتخت هزینه کرده‌ایم و در مجموع توانستیم ۸۶۱ طرح را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجم طرح‌های ما در جنوب شهر دو برابر مناطق شمال شهر بود، افزود: ۶۱ درصد از این طرح‌ها مربوط به پهنه جنوبی تهران بود.

او با اشاره به اینکه تهران در آستانه یک پوست‌اندازی و رفتن در مسیری است که با الگو توسعه پیدا کند، گفت: آخرین منطقه‌ای که در تهران ساخته شده منطقه ۲۲ است ولی این منطقه فاقد سرانه‌هاست.

وی افزود:سرانه‌های این منطقه را تامین می‌کنیم و به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه هستیم.

زاکانی درباره دیگر اقدامات انجام شده در تهران گفت:هفته گذشته۴ ایستگاه مترو افتتاح شد، همچنین کلنگ ساخت دو خط جدید ۸ و ۱۰ در سال ۱۴۰۲ به زمین زده شد.وی گفت: علاوه بر این به تکمیل خطوط ۴ و۶ و ۷ پرداختیم.

زاکانی با اشاره به افزایش ظرفیت مراکز نگه داری معتادان متجاهر افزود: توانایی پذیرش بیش از ۲۰ هزار معتاد متجاهر را داریم.

شهردار تهران درباره تلاش برای رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت نیز گفت: تلاش می‌کنیم با تامین وسایل حمل و نقلی عمومی مناسب، شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم.

کد خبر: ۲۷۹٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha