۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
تبریک امیرعبداللهیان به وزرای خارجه حوزه تمدنی نوروز

تبریک امیرعبداللهیان به وزرای خارجه حوزه تمدنی نوروز

وزیر امور خارجه در نخستین روز از عید نوروز سال ۱۴۰۳، با ارسال پیام های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشورهای حوزه نوروز، عید کهن نوروز را به وزیران امور خارجه این کشورها تبریک گفت.

به گزارش بازار، در پیام حسین امیرعبداللهیان خطاب به همتایان خود در حوزه نوروز آمده است: «عید نوروز را که میراث فرهنگی و تمدنی مشترک هزاران ساله نیاکان بافرهنگ و تمدن ساز ما در حوزه تمدنی مشترک ملتهای منطقه است، به جنابعالی، دولت و ملت آن کشور دوست و همسایه تبریک و شادباش می‌گویم.

امیرعبداللهیان افزود: آئین باستانی و سنت‌های زیبای نوروز، نماد پیوندهای عمیق انسانی، فرهنگی و تمدنی میان ملت‌های منطقه و صلح و دوستی و خویشاوندی هزاران ساله میان آنان است.

وی تصریح کرد: دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش روابط با کشورهای حوزه تمدنی نوروز را در چارچوب سیاست همسایگی با قوت و در راستای تعمیق پیوندهای دوستی، روابط و همکاری مبتنی بر منافع مشترک با جدیت دنبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام ابراز امیدواری کرد: این مسیر با اراده راسخ رهبران عالی و ملتهای ما، زمینه تحقق بیش از پیش توسعه، پیشرفت و رفاه و امنیت مشترک منطقه را فراهم سازد.»

کد خبر: ۲۷۹٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha