۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
سهام عدالت را نفروشید
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌ های سهام عدالت:

سهام عدالت را نفروشید

توکلی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌ های سهام عدالت کشور از همه سهامداران سهام عدالت و اعضای شرکت‌ های تعاونی خواست سهام خود را نفروشند.

به گزارش بازار، «عسکر توکلی» در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در مرحله اول برای فروش سهام عدالت شرکت‌های استانی سهامداران چند درصد سهام خود را می‌توانند بفروشند، افزود: ۳۰ درصد سهام خود را می‌توانند بفروشند.

وی اظهارداشت: افراد به بانک‌ها وکالت می‌دهند و بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود اقدام به فروش سهامی که مردم وکالت داده اند نسبت به فروش اقدام می‌کنند طبق قوانینی که در سراسر کشور حاکم است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: ارزش سهام عدالت برای دارندگان ۵۳۰ هزار تومانی ۱۵ میلیون تومان و برای دارندگان برگه یک میلیون تومانی ۳۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: بر اساس ابلاغیه‌ای که سال ۱۳۸۵ مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند همان زمان مقرر بود به میزانی که دولت قسط‌ها را دریافت کرده سهام آزادو مقدمات حضور شرکت‌های سرمایه گذاری به بورس فراهم شود.

توکلی بیان داشت: رهبری معظم انقلاب در نهم اردیبهشت ماه سال جاری یک ابلاغیه سه ماده ای جهت آزاد سازی سهام عدالت ابلاغ فرمودند که در بند سوم این ابلاغیه آمده که نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورایعالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مزبور از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه ورود آن شرکت ها را در بورس فراهم کند.

وی ادامه داد: دولت یک وکالت نامه‌ای از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گرفته بود فقط برای دریافت سود شرکت‌های سرمایه پذیر در سال ۱۳۸۵ به مدت ۱۰ سال تا اقساط آزاد شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: علی رغم اینکه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، کانون و اتحادیه کشوری مبنی بر اینکه سهام عدالت باید آزاد و در بورس عرضه شود چون مدت زمان وکالت ۱۰ ساله منقضی شده بود متاسفانه مدیران وقت سازمان خصوصی سازی تمکین نکردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری زمانی که سهام آزاد شد تاکید داشت هر استان به میزانی سهامی که به مردم واگذار می‌شود مردم باید عضو شرکت‌های تعاونی شوند که آن ۲۵ درصد سهم اقتصاد کشور از تعاونی‌ها نمود عملی پیدا کند یعنی مردم بیایند تعاونی‌ها را شکوفا کنند.

توکلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه میزان سرمایه شرکت‌های استانی سهام عدالت که می‌خواهد وارد بورس شود چقدر است، اظهارداشت: این بستگی دارد چه میزان و چه تعدادی از این افراد در استان ها روش های مستقیم و غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: افرادی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده اند از شرکت‌های سرمایه گذاری خارج شده اند.

کد خبر: ۲۷٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha