۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کشت و برداشت همزمان برنج در نیکشهر/ امسال ۸۵۰ هکتار برنج کشت شد
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر:

کشت و برداشت همزمان برنج در نیکشهر/ امسال ۸۵۰ هکتار برنج کشت شد

زاهدان- مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: ۸۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت مساعد آب و هوایی امسال به کشت برنج اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، حبیب رئیسی اظهار داشت: نیکشهر به علت شرایط اقلیمی و وضعیت مساعد آب و هوایی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان در تولید برنج است و امسال نیز ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان نیکشهر امکان کشت و برداشت دو نوبت برنج در یک قطعه زمین در یک سال زراعی وجود دارد، گفت: مرحله نخست کشت برنج از بهمن آغاز می‌شود و انتقال نشاء به زمین اصلی اسفند و زمان برداشت آن نیمه‌ی نخست خردادماه انجام می‌شود و در کشت دوم زمان خزانه‌گیری از نیمه‌ی دوم خرداد ماه تا نیمه‌ی نخست تیرماه و زمان انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه‌ی دوم تیرماه تا نیمه‌ی دوم مردادماه و زمان برداشت از اواخر شهریور آغاز و تا اول مهرماه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر افزود: در کشت نخست ارقام پرمحصول و اصلاح شده با طول دوره‌ رشد ۸۵ تا ۹۵ روز شامل شفق، شیرودی، ندا و نعمت با متوسط عملکرد ۵۵۰۰ کیلوگرم در هکتار و در کشت دوم ارقام محلی با طول دوره‌ی رشد ۱۱۰ تا ۱۳۰ روز شامل صدری، چمپا و سیاه با متوسط عملکرد ۲۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۵۰۰ تن شلتوک برداشت شود و بیشتر محصول برداشت شده در سطح شهرستان نیکشهر مصرف و مازاد آن به شهرستان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: ۱۲۷۰ نفر در کار کاشت داشت و برداشت برنج در سطح شهرستان نیکشهر مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۲۷٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha