۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
آغاز سفرهای نوروزی حمل ونقل ریلی
معاون اجرایی شرکت حمل ونقل ریلی اعلام کرد

آغاز سفرهای نوروزی حمل ونقل ریلی

معاون اجرایی شرکت حمل ونقل ریلی گفت: از امروز سفرهای نوروزی در بخش حمل ونقل ریلی آغاز و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تمامی نواقص تجهیزات و راهبری‌های قطارها در این بخش برطرف شده است.

به گزارش بازار، از امروز سفرهای نوروزی از طریق ناوگان حمل ونقل ریلی به صورت رسمی آغاز می شود که طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن ۵۷ درصد قطارهای برون شهری ما از مشهد یا به مشهد است برای همین راه آهن با افتخار خود را خادم زائران امام رضا می‌داند و از این رو باید از ابتدای سفر تا انتها طوری اکرام مسافرین صورت بگیرد که هر کدام از آنها، به سفیران حمل و نقل ریلی تبدیل شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ویترین حوزه ریلی با همه مشکلات و زحماتش، حوزه مسافری است. پس باید علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی متناسب با ایام، بهترین امکانات در ایستگاه‌ها سرویس‌های بهداشتی، کوپه‌ها، نمازخانه ها و رستوران‌ها برای مسافران نوروزی فراهم شود.

در همین راستا امروز مراسم بدرقه زائران امام رضا از طریق ناوگان حمل ونقل ریلی رجا است که طبق اعلام علیرضا علی سلیمانی معاون اجرایی شرکت حمل ونقلی شرکت حمل ونقل ریلی رجا برنامه‌ها و اقداماتی را در حوزه تجهیز و راهبری قطارها، نگهداری، بهبود و آماده‌سازی تجهیزات فنی قطارها، آمادگی مأموران موظف و نظارت بر خدمات ارائه شده در قطارها برای افزایش مطلوبیت سفر برای هم‌وطنان و کسب افزایش رضایت‌مندی آنان در دستور کار قرار داده است.

علی‌سلیمانی گفت: از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تجهیز و راهبری قطارها می‌توان به نوسازی فرش‌های کوپه‌ها و راهروها، نوسازی ملحفه‌ها و لوازم خواب، نوسازی روکش تخت‌ها و صندلی‌ها و نوسازی پرده‌ها اشاره کرد. همچنین جرم‌گیری داخلی، نوسازی و بهسازی تجهیزات سرویس‌های بهداشتی، تعمیرات سالیانه واگن‌ها، رنگ‌آمیزی کامل بدنه، تعمیر اساسی سپتیک و بهبود سیستم صوتی‌وتصویری واگن‌ها از اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیز فنی قطارها است.

علی‌سلیمانی به بازدید از قطارهای مسافری با محوریت رفع نارسایی‌های احتمالی قبل از شروع پیک نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: علاوه بر بازرسی از قطارها، بازدید از کیترینگ‌های تأمین‌کننده غذا و نیز کارگاههای شستشوی طرف قرارداد در تهران و نواحی، و برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم از طریق حضور مؤثر همکاران در کلیه واحدهای مرتبط از اقدامات نظارتی این شرکت برای نوروز ۱۴۰۳ است.

براساس این گزارش حال با توجه به آغاز سفرهای نوروزی در بخش حمل ونقل ریلی امیدواریم شاهد کاهش تاخیرات در رسیدن قطارها به مقصد و افزایش کیفیت و رضایت مسافران در این حوزه باشیم.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha