۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا درحال تشکیل گروهی برای خرید تیک تاک است

وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا درحال تشکیل گروهی برای خرید تیک تاک است

«استیون منوچین»، سیاستمدار و وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا، به CNBC گفته که درحال تشکیل یک گروه سرمایه‌گذار برای خرید تیک تاک است.

به گزارش بازار، «استیو مِنوچین» وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا از برنامه خود برای جذب سرمایه‌گذاران و خرید شبکه اجتماعی «تیک تاک» خبر داده است.

این خبر پس از آن مطرح می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که شبکه اجتماعی چینی «تیک تاک» را در این کشور ممنوع می‌کند.

با این حال، مجلس سنا هنوز برای رای‌گیری درباره این لایحه برنامه‌ریزی نکرده است.

«استیو مِنوچین» که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا حضور داشت، برنامه‌های خود را برای خرید «تیک تاک» در شبکه CNBC به اشتراک گذاشت. با این حال، «بایت دنس» شرکت چینی مالک شبکه اجتماعی «تیک تاک» تاکنون، واکنشی به موضوع فروش این برنامه نشان نداده است.

«منوچین» اعلام کرد که این یک تجارت عالی است و من گروهی را برای خرید «تیک تاک» تشکیل خواهم داد.

وی افزود: این برنامه باید در اختیار شرکت‌های آمریکایی باشد؛ چینی‌ها هرگز اجازه نمی‌دهند که یک شرکت آمریکایی صاحب چنین شرکتی در چین شوند.

«مِنوچین» جزئیات بیشتری درباره اقدامات خود برای خرید «تیک تاک» ارائه نکرد، از جمله اینکه کدام سرمایه‌گذاران ممکن است در طرح او برای خرید این برنامه حضور داشته باشند.

برنامه‌های وزیر خزانه داری سابق آمریکا، اولین گام برای انتقال کنترل «تیک تاک» به آمریکا نیست. در سال ۲۰۲۰، ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا، از پیشنهادی که بر اساس آن «تیک تاک» توسط شرکت فناوری «اوراکل» و خرده‌فروش «والمارت» خریداری می‌شد و یک شرکت مستقر در آمریکا تشکیل می‌داد، حمایت کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی مدت‌هاست این موضوع را مطرح می‌کنند که استفاده گسترده از «تیک تاک» با وجود ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی‌ یک تهدید امنیتی برای این کشور است.

آن‌ها نگران این موضوع اند که داده‌های کاربران آمریکایی از طریق این برنامه چینی به عنوان اطلاعات به دولت چین منتقل شود

تلاش‌ها برای محدود کردن «تیک تاک» در آمریکا روز چهارشنبه با رای مجلس نمایندگان جدی‌تر شد. این لایحه با ۳۵۲ رای موافق و ۶۵ رای مخالف با اختلاف زیادی به تصویب رسید.

«جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا اعلام کرده که قصد دارد این لایحه را در صورت رسیدن به میز کارش امضا کند. با این حال، چشم‌انداز آن در مجلس سنا نامشخص است.

«بایت دنس» شرکت چینی مالک شبکه اجتماعی «تیک تاک» بارها نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا را رد و استدلال کرده که هیچ مبنایی برای ارسال داده‌های کاربران آمریکایی به دولت چین وجود ندارد.

«الکس هاورک» سخنگوی این شرکت، تصویب لایحه ممنوعیت «تیک تاک» در مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرد و آن را محصول نگرانی‌های بی‌اساس خواند.

گروه‌های حامی آزادی‌های شهروندی مانند «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» (ACLU) نیز این نگرانی را مطرح کرده‌اند که ممنوعیت «تیک تاک» آزادی بیان را نقض می‌کند

ACLU در پستی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا عملا حقوق و آزادی بیان میلیون‌ها آمریکایی را که روزانه از این سکو برای برقراری ارتباط و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند، نقض می‌کند.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha