۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
واگذاری ها تأثیرگذار بر روند بورس
گزارش هفتگی بازار سرمایه منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۳؛

واگذاری ها تأثیرگذار بر روند بورس

غضنفری هرندی کارشناس بازار سرمایه گفت: نزدیک شدن نرخ نیما به نرخ آزاد و کاهش این اختلاف می تواند محرک اصلی بازار در اوایل سال آتی باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر احمد غضنفری هرندی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیل هفتگی از بازار بورس ابراز داشت: معاملات این هفته به نسبت روزهای رکودی بازار، پرحجم بود.

وی می گوید: بازار متأثر از دو خبر مهم می باشد، خبر اول بحث واگذاری دارایی در بانک پارسیان، وبانک و بانک تجارت می باشد، واگذاری مهمی در بانک تجارت و وبانک اتفاق افتاد این واگذاری ها اثر با اهمیتی بر این سهام و کلیت بازار می تواند داشته باشد.

واگذاری ها تأثیرگذار بر روند بورس

این کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان اینکه نرخ دلار در محدوده مقاومتی ۶۰ هزار تومان می باشد، تأکید کرد: نرخ دلار در حال حاضر اختلاف زیادی با نرخ نیما دارد و نزدیک بودن نرخ نیما به نرخ آزاد و کاهش این اختلاف می تواند محرک اصلی بازار در اوایل سال آتی باشد.

دکتر غضنفری هرندی با اشاره به اینکه نرخ سود اوراق خزانه به ۳۴٪ رسیده است، افزود: در طی چند سال گذشته این نرخ ها بی سابقه بوده چنانچه رونق پایدار بازار با کاهش نرخ اوراق خزانه آغاز خواهد شد، همچنین انتظار داریم معاملات این هفته که آخرین هفته سال است و طی سه روز جلسه معاملاتی می باشد و تسویه آن چهار روز بعد است، رونق بیشتری نسبت به این هفته داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha