۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
تراز دریاچه ارومیه ۶ سانتی متر افزایش یافت

تراز دریاچه ارومیه ۶ سانتی متر افزایش یافت

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: ارتفاع این دریاچه در ۲۳ اسفند امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶ سانتی متر افزایش یافته است.

به گزارش بازار، محمد صادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، به افزایش ۶ سانتی متری ارتفاع این دریاچه در ۲۳ اسفند امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته اشاره کرده و گفت: تراز آبی دریاچه ارومیه روز گذشته به ۱۲۷۰.۲۹ سانتی متر رسید که این میزان ۶ سانتی متر بیشتر از تراز آبی دریاچه در اسفند ماه سال گذشته است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه سطح آبی و وسعت دریاچه ارومیه در ۲۳ اسفند ماه به یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع یعنی ۸۰ کیلومتر مربع بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته رسیده، افزود: حجم آب دریاچه ارومیه نیز به یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب یعنی ۱۷۰ میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه اسفند ماه سال ۱۴۰۱ رسیده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به اول مهر ماه و ابتدای فصل زراعی و فصل آبی سال جاری، نسبت به مدت زمان مشابه ۴۷ سانتی متر افزایش داشته، خاطرنشان کرد: سطح آبی دریاچه ارومیه نیز نسبت به اول مهر ماه سال گذشته ۵۳۶ کیلومترمربع و حجم آب آن نیز ۱ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به تاثیر مثبت بارندگی‌های امسال در روند احیای دریاچه نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به ۲۱۱ میلیمتر بارندگی فصل آبی سال جاری، شاهد افزایش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته در آذربایجان غربی هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: با توجه به افتتاح زودهنگام سد چپرآباد در سال ۱۳۹۸، دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات ویژه و تکمیل این سد، زمینه را برای انتقال ۷۱ میلیون متر معب آب در طول سال به دریاچه ارومیه و ۱۲ میلیون متر کعب تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار فراهم کرد.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha