۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
 گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل برند شدن را دارند
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل برند شدن را دارند

یاسوج- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل برند شدن را دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید زرندی بعدازظهر شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد طرح توسعه کشت گیاهان دارویی را یکی از برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع کشور عنوان کرد و افزود: این طرح بویژه در استان های مستعد همچون کهگیلویه وبویراحمد اجرایی شده و با ایجاد زیرساختهای فراوری می توان در این راستا برند سازی کرد.

وی با بیان اینکه وجود بیش از دو هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی کهگیلویه و بویراحمد، از ارزشمندترین پتانسیلها در این استان است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی داشته و در این راستا یکی از متنوع‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید گیاهان دارویی است.

زرندی تصریح کرد: این استان دارای ۴۶ گونه گیاهی بومی و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد، پتانسیل رشد را دارد، تاکید کرد: باید در این راستا عزم و هماهنگی برای توسعه استان در بین مسئولان شکل گرفته و جذب سرمایه گذار بومی نیز در دستور کار قرار گیرد.

زرندی افزود: همچنین در راستای توسعه، طرح‌هایی که در کهگیلویه و بویراحمد بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته، حمایت شده و در تسریع بهره برداری حمایت خواهند شد.

وی اظهار داشت: با ثبت اسامی واحدهای تعطیل و غیر فعال در سامانه وزارت صمت، امکان جذب سرمایه گذار بیشتر شده و این واحدها به سرمایه گذاران معرفی می شوند.

کد خبر: ۲۷٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha