۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کاهش مستمر سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲
مشاور مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد

کاهش مستمر سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

صالحی، مدیرعامل راه آهن در جلسه کارگروه مدیریت بحران و ارتقاء ایمنی راه آهن به این موضوع اشاره شد که سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است.

به گزارش بازار، در جلسه کارگروه مدیریت بحران و ارتقاء ایمنی راه آهن که با حضور سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن، اعضای کمیسیون عالی سوانح، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران کل ستادی و مناطق راه آهن برگزار شد، گزارش اداره کل ایمنی مبنی بر آمار حوادث ریلی ارائه شد.

در ابتدای این جلسه گوگوچانی مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن با ارائه گزارش از وضعیت حوادث بیان کرد: سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است. در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سالهای اخیر رسیده است.

همچنین مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اهمیت ایمنی گفت: عملکرد ما در حوزه های مختلف اعم از بهسازی خطوط و موضوعات مختلف در حوزه ناوگان باید با نگاه افزایش ایمنی و کاهش حوادث باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هزینه برای ایمنی، سرمایه گذاری است و لازم است توجه کافی به این موضوع صورت گیرد. همانطور که بارها عرض شده است، ایمنی وضوی نماز حمل و نقل است و توجه به آن از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است. قطعا ارتقای آموزش‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی نقش مهمی در ایمنی دارد. یکی از زوایای مهم در این زمینه، توجه به سبک زندگی و معیشت پرسنل عملیاتی است که می‌تواند در ارتقای ایمنی نقش‌آفرینی کند که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل راه آهن در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم بررسی سبک زندگی مامورین عملیاتی دستور داد: در مدت زمان مشخص با کار پژوهشی و کارشناسی دقیق سبک زندگی ایده آل مامورین مختلف از جمله لکوموتیورانان و رؤسای قطار احصا شود تا علاوه بر فراهم آوردن آسایش همکاران تلاشگر و احساس رضایت بیشتر ایشان، حوادث ناشی از خطای انسانی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. ان‌شاءالله با اصلاحاتی که در فرایندهای مالی داریم، در ماه‌های آینده همکاران گرانقدر این موضوع را در دریافتی خود حس خواهند کرد.

مدیرعامل راه آهن در بخش دیگر این جلسه افزود: ما در راه آهن میراث دار عادات غلطی هستیم که اصلاح آن غیر ممکن می‌نمود اما وظیفه ماست که آنها را اصلاح نماییم و گام به گام به سمت اصلاح آنها در حرکتیم. از جمله این عادات و رویه های غلط، حرکت قطارهای باری با واگن‌های شیر بسته بود که با جدیت آن را تغییر دادیم. موضوع دیگر بلیت ناهمنام بود که بعضا تا ۴۰ درصد افراد در یک قطار با بلیت غیرهمنام سوار می‌شدند و مشکلات زیاد امنیتی و ایمنی ایجاد می‌کرد و به عنوان نمونه اگر خدای ناکرده اتفاقی می افتاد ما نمی‌توانستیم دقیق بگوییم چه افرادی در این قطار حضور داشتند که این موضوع نیز با تلاش همکاران حوزه‌های مختلف در حال انجام است.

کد خبر: ۲۷۸٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha