۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
آلمان کشتار در غزه را پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی خواند

آلمان کشتار در غزه را پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی خواند

آلمان در شرایطی که شمار شهدای غزه از مرز ۳۱ هزار نفر گذشته، با تکرار مواضع قبلی خود مدعی شد (رژیم) اسرائیل به قوانین بین المللی در این جنگ پایبند است.

به گزارش بازار، استفن هیستریت سخنگوی دولت آلمان در یک نشست مطبوعاتی عادی در برلین در پاسخ به این پرسش که «آیا اولاف شولتس صدر اعظم همچنان بر این باور است که (رژیم) اسرائیل به قوانین بین المللی در خصوص محاصره فلسطینی ها پایبند است؟» اعلام کرد: صدر اعظم گفته که قانع شده (رژیم) اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند است بنابراین در این موضع تغییری ایجاد نشده است.

این اظهار نظر در حالی بیان می شود که آلمان تاکنون بارها مدعی شده که رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد و همزمان از این رژیم خواسته تا به قوانین بین المللی نیز پایبند باشد و امکان کمک رسانی را فراهم کند.

شولتس، اکتبر سال گذشته و در آغاز حملات به نوار غزه نیز مدعی شد که رژیم اسرائیل از قوانین بین المللی پیروی کرده و گفت: «در این زمینه شکی ندارم».

این ادعا در حالی مطرح شده که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون به شهادت بیش از ۳۱ هزار فلسطینی منجر شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند و این منطقه را در آستانه قحطی و گرسنگی قرار داده است.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک ها به این منطقه را نمی دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول دو هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه بویژه در شمال این منطقه ریخته اند که بسیار اندک و جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی ها و حامیان آنها ارسال این کمک های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاههای زمینی نوار غزه تاکید می کنند.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha