۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
تولید برنج بدون آفت کش در ۳هزار هکتار از شالیزارهای مازندران
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تولید برنج بدون آفت کش در ۳هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

ساری- بیگی، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: سه هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر پوشش طرح کشت بدون مصرف آفت کش قرار می گیرند.

فرید بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۰۰ هکتار از شالیزارهای استان سال قبل در کشت اول با مشارکت ۴۶ کشاورز زیر پوشش طرح کشت مبدون مصرف آفت کش قرار گرفت، افزود: همچنین در کشت دوم نیز توانستیم در ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی، محصول بدون مصرف آفت کش محصول تولید کنیم.

وی با عنوان این که طی دو ماه اخیر جلسات زیادی برای اجرای طرح برگزار شد، گفت:قرار است سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران زیرپوشش طرح قرار گیرد و پیش بینی ما این است که ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح نیاز است.

بیگی تامین نهاده را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت:مبارزه با کرم ساقه خوار در گذشته بعد از نشا صورت می گرفت اما باید به محض مشاهده اولین پروانه اقدام به مقابله صورت گیرد و این کار سبب کاهش مصرف سموم می شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران کاهش مصرف سموم کشاورزی را از مهمترین برنامه های دولت بیان کرد و گفت: باید با کمک یکدیگر و استفاده از ارقام مناسب و کوددهی می تواند میزان مصرف سموم را کاهش و محصول سالمتری تولید کرد.

وی با اظهار این که در سال جاری قیمت کیوی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: کشاورزان برای صادرات باید نسبت به دریافت گواهی سلامت محصول اقدام کنند.

کد خبر: ۲۷۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha