۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
جاذبه های گردشگری ساری کجاست؟

جاذبه های گردشگری ساری کجاست؟

جاذبه های گردشگری ساری کدامند؟ شهر ساری مرکز استان مازندران و از شهرهای پرجمعیت این استان محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، جاذبه های گردشگری ساری کدامند؟ شهر ساری مرکز استان مازندران و از شهرهای پرجمعیت این استان محسوب می‌شود. در واقع، فدمت این شهر حدود ۵۰۰۰ سال بوده و آب و هوای معتدل و بارانی در این منطقه باعث ایجاد مکان‌های دیدنی زیادی شده است. نخستین خط راه آهن در ایران از این شهر راه‌اندازی شده است. با روش‌های مختلفی می‌توان به این شهر سفر کرد. تنها کافیست؛ بلیط هواپیما ساری را تهیه و از آب و هوای معتدل و جاهای دیدنی این شهر لذت ببرید. در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌پردازیم.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری ساری

سازی از جمله مهم‌ترین شهرهای مازندران است که در حدود ۳۰ دقیقه تا دریا فاصله دارد. درواقع، با سفر به این شهر نه‌تنها از جاهای دیدنی، بلکه از آب و هوای دریا نیز می‌توانید لذت ببرید. مهمترین جاهای دیدنی شهر ساری عبارت‌انداز:

  1. چشمه های باداب سورت

این چشمه‌ها برخلاف چشمه‌های دیگر رنگ و مزه متفاوت دارند. درواقع، این چشمه‌ها از یک چشمه تشکیل شده و یکی از آن‌ها آب شور و دیگری آب ترش و نارنجی رنگ دارند. از نظر اهالی مازندران آب چشمه شورمزه برای درمان بیماری‌های پوستی بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود. این چشمه‌ها در شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، روستای سورت، حدفاصل بین روستای اورست و مال خواست قرار دارند.

  1. پارک جنگلی سی سنگان

شهر ساری به‌دلیل شرایط آب و هوایی و بارش باران و گرمای زیادی، زیباترین جنگل‌ها را داشته و هرساله افراد زیادی برای دیدن این جنگل‌ها به این شهر سفر می‌کنند. یکی از این جنگل‌های زیبا جنگل سی سنگان بوده که حالت پارک نیز دارد و در سال ۱۳۴۴ تاسیس شده است. درحقیقت، این پارک برای حفاظت از محیط زیست و انواع گونه‌های جانوری و گیاهی راه‌اندازی شد، ولی بعدها به‌دلیل، استقبال زیاد گردشگران، سایر امکانات رفاهی دیگر نیز برای راحتی مسافران و گردشگران در این پارک قرار داده شد. برای بازدید از این پارک باید به آدرس ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور بروید.

  1. دشت دریاسر از جاذبه های گردشگری ساری

بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان این شهر را بهشت روی زمین می‌دانند. درواقع، موقعیت مکانی دشت دریاسر آن را به مکانی پربازدید تبدیل کرده است. این دشت زیبا به‌عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز شمال و یخچال‌های الموت، مخصوصاً در فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی می‌باشد. آدرس این دشت زیبا جاده دوهزار، دوراهی امام زاده قاسم و روستای عسل محله است.

  1. آبشار شاهاندشت

این آبشار زیبا از بلندترین آبشارهای استان مازندران به‌شمار رفته و در روستایی به همین نام واقع شده است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این آبشار این است که از هشت آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده و به همین دلیل، یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح گردشگران و مردم محلی محسوب می‌شود. بهترین زمان برای تماشای این آبشار بهار و اردیبهشت بوده و مکان آن در آدرس جاده هراز، نرسیده به شنگلده، جاده روستای شاهاندشت قرار دارد.

  1. تالاب حمیدآباد خانه نیلوفرهای آبی

ار دیگر جاذبه های گردشگری ساری می‌توان به تلاب حمیدآباد اشاره کرد. این تالاب زیبا پر از گل‌های نیلوفر آبی بوده و در روستای حمیدآباد قرار دارد. برای رفتن به این مکان زیبا باید به آدرس جاده فرح آباد شهرستان ساری، روستای حمیدآباد بروید.

  1. مجموعه تاریخی عباس آباد

این مکان از مهمترین جاذبه های گردشگری ساری از نوع تاریخی بوده که طبیعتی بکر و زیبا دارد. این باغ به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده و هدف از ساخت آن دخیره آب بارش‌های پاییز و زمستان از طریق کانال‌های مخصوص برای تابستان بوده و این باغ در بلوار امام رضا، ورودی جاده عباس آباد واقع شده است.

  1. پارک جنگلی فین چالوس

در این پارک امکانات زیادی برای رفاه گردشگران وجود داشته و به همین دلیل، این مکان در فصل پاییز از شلوغ‌ترین جاهای ساری به‌شمار می‌رود. از نظر موقعیت مکانی این پارک در جنگل‌های پردرخت چالوس قرار داشته و در آن برای گردشگران امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، محل بازی کودکان، پارکینگ، رستوران و کافه، آلاچیق و … قرار دارد. گردشگران گرامی می‌توانند از تماشای رودخانه چالوس در این پارک لذت ببرند. این مکان زیبا در کیلومتر ۷ تا ۸ جاده چالوس به مرزن آباد واقع شده است.

بهترین زمان سفر به ساری چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به ساری در بهار (فروردین تا اردیبهشت) و پاییز (مهر تا آبان) است. در این ماه‌ها هوا معتدل و دلپذیر است و بارندگی کم است. اگر می‌خواهید از ساحل لذت ببرید، تابستان (تیر تا شهریور) زمان خوبی برای سفر به ساری است. با این حال، توجه داشته باشید که در این ماه‌ها هوا گرم و مرطوب خواهد بود و ممکن است بارندگی نیز داشته باشد.

زمستان (آذر تا اسفند) در ساری سرد و برفی است. اگر به دنبال تجربه زمستانی هستید، این زمان برای سفر به ساری مناسب است. با این حال، به یاد داشته باشید که برخی از جاذبه‌های گردشگری ممکن است در زمستان بسته باشند. در نهایت، بهترین زمان برای سفر به ساری به سلیقه شما و نوع فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد.

سخن آخر

شهر ساری از بزرگ‌ترین شهرهای استان مازندران بوده که در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. از سویی موقعیت جغرافیایی و شرایط جوی این شهر باعث شده تا آب و هوای آن همیشه معتدل باشد و زیباترین پوشش گیاهی ایران را می‌توان در این شهر و سایر شهرهای شمالی کشور مشاهده کرد. در این مقاله بهترین جاهای دیدنی ساری معرفی شدند، امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره جاذبه های گردشگری ساری را به دست آورید و از رفتن به این مکان‌ها لذت ببرید. اگر قصد سفر به ساری را دارید می توانید بلیط هواپیما ساری را با ارزانترین قیمت از فلای تودی خریداری کنید.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha