۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کندوان همچنان در سنگ ریزان؛ انسداد شاهراه بین المللی گردشگری| ایمن سازی در وقت اضافه!
بازار گزارش می دهد؛

کندوان همچنان در سنگ ریزان؛ انسداد شاهراه بین المللی گردشگری| ایمن سازی در وقت اضافه!

چالوس - چند روزی از انسداد محور کندوان می گذرد و این شاهراه بین‌المللی گردشگری برای نوروز و استقبال از مسافران لحظه شماری می کند.

بازار؛ گروه استان ها: جاده کندوان مسیر رویایی گردشگری است که کویر ایران را به دریای خزر پیوند می‌دهد و مسافران زیادی گذر از این مسیر و دیدن جاذبه‌ هایش را برای سفر و نوروزگردی انتخاب می کنند.

حال و روز جاده کندوان طی چند سال اخیر چندان خوش نبوده است و در بزنگاه‌ های تعطیلات و پیک سفر به روی مسافران بسته می شود. ریزش و رانش سنگ و نا ایمن بودن مسیر کندوان نه تنها لذت سفر از این جاده رویایی و پرچاذبه را به کام برخی از مسافران تلخ کرده است بلکه اوضاع اصناف و کسبه فعال در این محور را نیز ناخوش کرده است.

کندوان طی دو ماه اخیر حدود ۲۰ روز به روی مسافران بسته بود و انسداد مکرر این مسیر در حالی است که سالانه میلیون‌ها مسافر از این شاهراه ارتباطی خود را به اقصی نقاط ایران می رسانند و یا کرانه خزر می رسانند.

ریزش مکرر سنگ و بروز حوادث و انسداد محور ترانزیتی و گردشگری کندوان، دامنه اشتغال را دراین مسیر گردشگری هر روز کوچک و محدود کرده است و اصناف ومشاغل مستقر در حاشیه این جاده، روزهای متوالی در طی سال تعطیل هستند.

ایجاد ۱۴ نقطه حادثه خیز

حمید میردار سلطانی رییس جامعه پذیرایی کشور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شناسایی ۱۴ نقطه حادثه خیز در محور کندوان از مسئولان خواست تا با ایجاد دیوار حائل و سوئیسی و گالری نسبت به ایمن سازی این محور اقدام کنند.

https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/11/13/4/95038.jpg

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار ایمن نبودن محور کندوان را سبب بروز خسارت بر صنعت گردشگری در منطقه دانست و با اشاره راه اندازی آزادراه از تشکیل کارگروه پساآزادراه تهران - شمال برای بررسی مشکلات واحدهای پذیرایی جاده کندوان خبر داد.

حمید میردار سلطانی در عین حال ساماندهی واحدهای غیرمجاز گردشگری و واحدهای پذیرایی را امری را ضروری دانست و گفت: برخی از واحدهای غیرمجاز بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت دارند و باید برای ساماندهی آنان اقدام کرد.

وی توجه بیشتر به بخش خصوصی رابه عنوان بازوی اجرایی بخش دولتی یاد کرد و گفت: واحدهای پذیرایی و رستوران ها به عنوان جاذبه گردشگری محسوب می شوند و باید به آنان توجه ویژه ای شود.

میردار سلطانی: بیش از هزار فرصت سرمایه گذاری در قطعه آزادراه تهران - شمال در بخش پذیرایی وجود دارد و احتمال تعطیلی و از مدار خارج شدن آن وجود دارد

این فعال گردشگری با اشاره به افتتاح آزادراه تهران شمال گفت: بیش از هزار فرصت سرمایه گذاری در قطعه آزادراه تهران - شمال در بخش پذیرایی وجود دارد و احتمال تعطیلی و از مدار خارج شدن آن وجود دارد.

سالانه مسافران زیادی از محور کندوان تردد می‌کنند و ناامن بودن مسیر و انسداد مقطعی و گردشگران را برای تردد در آن دچار تردید کرده است. چند روزی به عید باقی مانده و ایمن سازی محور کندوان از محدوده هریجان تا سیاه بیشه با شتاب در حال اقدام است.

نصب گالری پیش ساخته، اجرای طرح تورسنگی، ریزش سنگ‌های معلق از جمله طرح‌ هایی است که با اجرای آن امید می‌ رود سفری امن و ایمن برای مسافران در تردد از محور پرجاذبه چالوس و کندوان رقم خورد.

معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با خبرنگار بازار گفت: ۴۰۰ متر گالری پیش ساخته برای ایمن سازی محدوده کمرزرد محور کندوان اجرا می شود.

رضا اکبری با بیان این که ۴۰۰ متر گالری پیش ساخته برای ایمن سازی محدوده کمرزرد محور کندوان اجرا می شود، افزود: محدوده کمرزرد یکی از پرخطرترین نقاط محور چالوس و کندوان است.

وی با اظهار این که طی سال های گذشته چندین مورد سقوط سنگ و تلفات در این محدوده رخ داده است، افزود: به دلیل سخت بودن کارکردن در این ترانشه، پیمانکاران رغبتی به کار و فعالیت در این محدوده نداشتند.

https://media.tahlilbazaar.com/d/2019/12/18/4/876.jpg?ts=1576657592000

وی با اظهار این که در مقطع اول به طول ۵۰ متر و در مرحله دوم ۱۵۰ متر گالری اجرا می شود، افزود: در مجموع ۴۰۰ متر گالری پیش ساخته نصب می شود.

معاون راهداری سازمان حمل ونقل جاده ای: در سال جاری ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی جاده چالوس هزینه شد و این اعتبار برای ساخت گالری،آسفالت، دیواره سازی، گارد بلوک و لق گیری سنگ ها صرف شده است

اکبری با بیان این که در سال جاری ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی جاده چالوس هزینه شد، افزود: این اعتبار برای ساخت گالری،آسفالت، دیواره سازی، گارد بلوک و لق گیری سنگ ها صرف شده است.

وی تعمیرات پل و خط کشی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: برای سال آینده ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شد و پیش بینی می کنیم این میزان تا ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با عنوان این که برآورد دقیق و کاملی از مناطق حادثه خیز محور کندوان تاکنون وجود نداشته است، گفت: حدود ۱۰ منطقه در حال حاضر شناسایی شد که نیازمند ایمن سازی است.

مازندران چهار راه ارتباطی ترانزیتی و مهم دارد که کندوان یکی از این مسیرها به شمار می رود و درصد بالایی از مسافران به ویژه در نوروز از این مسیر به شمال کشور سفر می کنند و ایمن سازی آن مطالبه ملی محسوب می شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      5 1
      سلام...وقت اضافه...نزدیک عید...انسداد ده روزه..مردم شمال وابسته باین جاده اند.....باز هم تموم نمیشه...نان مردم شمال باین جاده گره خورده.....همیشه اینا این جوریند...جوابشون با خدا