۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
اجرای ۵۰۷ پروژه بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۳
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اجرای ۵۰۷ پروژه بافت‌های هدف بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه‌ریزی برای اجرای ۵۰۷ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری برای سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار، محمد آیینی با تشریح برخی از اقدامات برای تامین خدمات روبنایی در محلات هدف بارآفرینی شهری، اظهار کرد: در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۲۹ پروژه خدمات روبنایی شامل آموزشی، بهداشتی و درمانی، پارک و فضای سبز توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بهره‌برداری رسید و مطالبات ۵۰۹ پروژه دیگر پرداخت شد.

وی افزود: این پروژه‌ها بخشی از ۱۲۴۵ پروژه‌ای باقیمانده‌ از دولت پیشین است که شرکت بازآفرینی شهری ایران برای انجام در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و سکونت‌گاه‌های نیازمند ساماندهی، در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۵۰۷ پروژه باقی‌مانده وجود دارد که ۲۱۰ پروژه دارای مطالبات مالی است و ۲۹۷ پروژه جاری است که تا پایان دولت و سال آینده بخش عمده‌ای از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجرای بسته تشویقی برای ۷۹ درصد جمعیت شهری ساکن در بافت‌های فرسوده

آیینی توضیح داد: هم‌اکنون بسته‌های تشویقی در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

به گفته وی، ۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در برمی‌گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بسته‌های تشویقی باید توسط شهرداری‌های تمامی شهرها اجرایی شوند و اینکار قابل پیگیری است.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha