۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
حربه جدید آمریکا برای مدیریت تیک‌تاک؛ مالکیت را واگذار کنید!

حربه جدید آمریکا برای مدیریت تیک‌تاک؛ مالکیت را واگذار کنید!

بایدن گفت که قانونی را امضا خواهد کرد تا شرکت بایت‌دنس را مجاب به واگذاری تیک‌تاک کند.

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت قانونی را امضا خواهد کرد که به شرکت بایت‌دنس چینی حدود ۶ ماه فرصت می‌دهد تا برنامه ویدئوی کوتاه محبوب تیک‌تاک را کنار بگذارد.

حال دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب بایدن، در مورد ممنوعیت استفاده از این سرویس توسط ۱۷۰ میلیون آمریکایی ابراز نگرانی کرده است. مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده به اتفاق آرا لایحه سرکوب تیک‌تاک را تصویب کند. مجلس در مورد این پیشنهاد بر اساس قوانینی رای خواهد داد که برای کسب تایید دو سوم اعضا را ملزم به رای «آری» می کند.

بایدن گفت: «اگر نمایندگان این لایحه را تصویب کنند، آن را امضا خواهم کرد.» این لایحه با نتیجه نامشخصی در سنا مواجه است، جایی که برخی از قانونگذاران می گویند که خواهان تغییر در قانون هستند. ترامپ که به دنبال بازگشت به کاخ سفید در انتخابات نوامبر است، مخالفت خود را با ممنوعیت تیک‌تاک ابراز و اعلام کرده اگر از شر تیک‌تاک خلاص شوید، فیسبوک تجارت خود را دو چندان می کند و من این را نمی خواهم.

ترامپ قبلاً پس از حذف دو پست خود در جریان حمله هوادارانش در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا، از متا (مادر فیسبوک) انتقاد کرده بود، حساب های او در فوریه ۲۰۲۳ بازگردانده شد. وزارت دادگستری آمریکا به کمیته انرژی و بازرگانی مجلس گفته که در مورد تیک‌تاک یک لایحه واگذاری، به جای لایحه ممنوعیت، دولت را در موقعیت حقوقی قوی تری قرار می دهد.

مایک پنس که در دوران ترامپ معاون رئیس جمهور بود، قانون پیشنهادی مجلس نمایندگان درباره تیک‌تاک را تایید کرد. او در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «چین ذهن کودکان آمریکایی را مسموم می کند، دیگر بس است.»این لایحه به بایت دنس ۱۶۵ روز فرصت می دهد تا تیک‌تاک را واگذار کند. اگر نتوانست این کار را انجام دهد، فروشگاه های برنامه تحت اداره اپل، گوگل و سایرین نمی توانند به طور قانونی تیک‌تاک را ارائه دهند یا خدمات میزبانی وب را برای برنامه های کاربردی کنترل شده توسط بایت دنس ارائه دهند. در سال ۲۰۲۰، ترامپ به دنبال ممنوعیت تیک‌تاک و وی چت متعلق به چین بود، اما این ممنوعیت توسط دادگاه مسدود شد. تیک‌تاک بارها اعلام کرده داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نگذاشته و نخواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha