۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
جنگ قیمتی خودروساز چینی تسلا را به دردسر انداخت

جنگ قیمتی خودروساز چینی تسلا را به دردسر انداخت

خودروساز چینی BYD امسال قیمت‌ها را بیشتر از سایر رقبایش مانند تسلا و در تعداد بیشتری از مدل‌ها کاهش داده است.

به گزارش بازار، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی در چین در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ کاهش یافته و رقابت در این بازار تشدید شده است. چرا که خودروساز چینی BYD، به عنوان خودروسازی که بیشترین فروش را در این بازار دارد، کاهش قیمت‌های بیشتری را اعمال کرده است.

داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که فروش خودروهای تمام برقی در ژانویه تا فوریه ۱۸.۲ درصد رشد داشته و این در حالی است که در طول سال ۲۰۲۳ رشد فروش ۲۰.۸ درصدی رقم خورده بود.

فروش خودروهای سبک برقی در دوره دو ماهه ۳۷.۵ درصد افزایش یافت که در مقایسه با رشد ۳۶.۲ درصدی گذشته از خودروهای تمام برقی بیشتر مورد استقبال بوده است.

خودروهای سبک برقی ۳۳.۵ درصد از کل فروش خودرو در ژانویه تا فوریه را در بازار چین به خود اختصاص دادند و سهم آن‌ها از خودروهای بنزینی گرفتند هم فراتر رفت.

خودروساز چینی BYD امسال قیمت‌ها را بیشتر از سایر رقبایش مانند تسلا و در تعداد بیشتری از مدل‌ها کاهش داده است. این شرکت قیمت ۱۲ مدل را که ۹۳ درصد از کل فروش سال ۲۰۲۳ چین را تشکیل می‌دادند، به طور متوسط ۱۷ درصد کاهش داده است که این موضوع دیگر خودروساز هارا نیز وارد یک جنگ قیمتی کرده است.

با وجود اینکه اغلب فروش خودروساز چینی BYD بیشترین تنها در بازار چین است، اما از رقیب آمریکایی خود یعنی تسلا موفق‌تر بوده و اکنون بزرگترین فروشنده خودروی برقی در جهان است.

این خودروساز در ماه فوریه ۱۹ درصد از خودروهای خود را به کشورهای خارجی صادر کرده که بالاترین نسبت صادرات آن محسوب میشود. به طور کلی صادرات خودروی چین در ماه فوریه با ۱۸ درصد افزایش به ۲۹۸ هزار خودروی سواری رسیده است.

کد خبر: ۲۷۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha