۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
معاملات ۶۲۸ میلیارد تومان برق در تابلوی سبز بورس انرژی

معاملات ۶۲۸ میلیارد تومان برق در تابلوی سبز بورس انرژی

با راه‌اندازی تابلوی معاملات برق سبز در بورس انرژی از ابتدای خرداد تا پایان اسفند ماه سال جاری در مجموع بیش از ۲۶۸ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر معامله شده است.

به گزارش بازار، حدود ۴۰.۵۷ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی برای تحویل اسفندماه ۱۴۰۲ در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شده است که به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده برای تحویل این ماه ۵۸ هزار و ۲۹۶ کیلووات در هر ساعت در طول ماه است.

۲۶ هزار و ۹۰۶ کیلووات از ظرفیت مورد معامله برای مصرف در اسفندماه سال جاری توسط مشترکان زیر مجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای، ۴۸۴۰ کیلووات توسط مشترکان زیر مجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق و مابقی (۲۶ هزار و ۵۵۰ کیلووات) توسط شرکت‌های خرده‌فروشی خریداری شده است. از ۲۴ مهرماه معاملات شرکت‌های خرده‌فروشی در تابلوی برق سبز بورس انرژی آغاز شد و در این تابلو برای اسفندماه تعداد ۱۱ شرکت خرده‌فروش معاملات برق سبز داده‌اند.

ارزش معاملات برق سبز بر اساس تحویل اسفندماه بیش از ۹۵ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۲۳ هزار و ۵۱۴ ریال بر کیلووات‌ساعت ثبت شده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۳۷ درصد و ۳.۶درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۷۷٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha