۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
سفارش‌های جدی در کارخانه‌های آلمان کاهش یافت
نشانه‌ جدید از رکود در بزرگترین اقتصاد اروپا؛

سفارش‌های جدی در کارخانه‌های آلمان کاهش یافت

سفارش‌های کارخانه‌های آلمان در ابتدای سال ۲۰۲۴ به دنبال افزایش در ماه دسامبر به‌شدت کاهش یافت، روندی که نشان‌دهنده مشکلات بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا برای غلبه بر ضعف‌های اخیر است.

به گزارش بازار، داده‌های منتشرشده در روز پنجشنبه حاکی از کاهش ۱۱٫۳ درصدی تقاضا برای سفارش‌های کارخانه‌ای در ژانویه نسبت به ماه قبل است. این وضعیت بدتر از چیزی است که اقتصاددان در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کرده بودند.

مرکز آمار آلمان اعلام کرد که این کاهش به دلیل کاهش سفارش‌های عمده بود که پس از نمایش قوی در ماه دسامبر، به سطح عادی خود بازگشته است.

به گفته مرکز آمار آلمان، قرائت ۳ ماهه داده‌های اقتصادی با میزان نوسان کمتر، افزایشی ۲٫۳ درصدی نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد. این داده‌ها یک روز پس‌ازآن منتشر می‌شود که اعداد قوی صادرات آلمان در ابتدای سال ۲۰۲۴ نشان داد که ضعف صنعتی این کشور ممکن است روبه کاهش گذاشته باشد.

رکود طولانی‌مدت در بخش تولید بزرگ آلمان بر کل اقتصاد که ممکن است اکنون در رکود به سر می‌برد، فشار می‌آورد.

بوندس بانک هشدار داده است که تولید ممکن است در دوره ژانویه تا مارس پس از کاهش ۰٫۳ درصدی در ۳ ماه پایانی ۲۰۲۳ کاهش یابد. اما اصرار دارد که رکود شدید محتمل نیست.

به‌طورکلی در سال ۲۰۲۳ آلمان تنها کشور گروه ۷ بود که شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی بود. تولید ناخالص داخلی سال گذشته در بحبوحه تقاضای ضعیف جهانی، تورم بالا، پیامدهای از دست دادن منابع انرژی ارزان روسیه و تصمیم دادگاه برای محدود کردن هزینه‌های بودجه، ۰٫۳ درصد کاهش یافت.

این ضعف در منطقه یورو گسترده‌تر احساس می‌شود، که اقتصاد ۲۰ کشور آن بیش از یک سال است که بر لبه تیغ رکود اقتصادی درحرکت است. آلمان در ماه گذشته پیش‌بینی رشد خود را برای سال جاری به ۰٫۲ درصد کاهش داد؛ تخمینی بسیار بهتر از ۱٫۳ درصدی که چند ماه پیش پیش‌بینی کرده بود.

کد خبر: ۲۷۷٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha