۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
صنعت ساخت و ساز اسرائیل در آستانه فروپاشی است
رسانه صهیونیستی:

صنعت ساخت و ساز اسرائیل در آستانه فروپاشی است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» از رکود کامل بخش ساخت و ساز رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به نوار غزه خبر داد.

به گزارش بازار، بخش ساخت و ساز رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه با کاهش شدید سرمایه گذاری رو به رو شده و شاهد کمبود شدید در زمینه تامین نیروی کار است.

به نوشته این رسانه، کابینه رژیم صهیونیستی برای مدیریت و عبور از این بحران، پیشنهادی را از وزارت حمل و نقل این رژیم درباره تامین ۱۰ هزار کارگر خارجی از سریلانکا دریافت کرده است.

جنگ غزه، اقتصاد رژیم صهیونیستی را درهم کوبیده است

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارنوت»، «زویکا دیوید» نائب رئیس انجمن پیمانکاری «بونی هاآرتص» می گوید: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهرماه) پیمانکاران بخش ساخت و ساز، تقریبا هیچ کارگری نداشتند.

وی می افزاید: نیروی کار اسرائیلی در این بخش، به جنگ اعزام شدند و بخش بزرگی از تجهیزات و ماشین آلات مهندسی نیز به جبهه های جنگ فرستاده شد.

دیوید اضافه می کند: ما در یکی از دشوارترین دوره های تاریخ اسرائیل قرار داریم.

نائب رئیس انجمن پیمانکاری «بونی هاآرتص» ادامه می دهد: هم اکنون بخش ساخت و ساز، به یک دام برای پیمانکاران تبدیل شده است، ما بدون توانایی مدیریت و برنامه ریزی به منظور مقابله با تهدیدهای ایجاد شده توسط جنگ، در حال فعالیت هستیم.

وی می گوید: از حکومت می خواهیم که از خواب بیدار شود و فروپاشی بخش ساخت و ساز را ببیند، ما گزارش هایی دریافت کرده ایم که صدها پیمانکار در این بخش در آستانه ورشکستگی هستند.

بحران بی سابقه و تهدید اقتصاد رژیم صهیونیستی
بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی موسسه تشویق و توسعه صنعت ساخت و ساز رژیم صهیونیستی نیز می گوید: از ابتدای جنگ، فعالیت ها در بخش ساخت و ساز برای چند هفته به طور کامل تعطیل شد و اکنون با کمبود ۱۰۰ هزار کارگر، فعالیت ها به شکل جزیی انجام می شود.

«دیوید یاهامی» اضافه می کند: این بحران بی سابقه نه تنها صنعت ساخت و ساز بلکه تمام اقتصاد اسرائیل را تهدید می کند، زیرا درآمدهای این بخش میلیاردها دلار کاهش یافته است.

وی می افزاید: اگر حکومت بیدار نشود، خسارت های هنگفتی به اقتصاد وارد می شود و بسیاری از شرکت ها ورشکسته خواهند شد و صنعت ساخت و ساز فروخواهد پاشید.

یاهامی می گوید: صنعت ساختمان یک صنعت مستقل نیست، بلکه موتور محرکه اقتصاد است و برای نجات آن نیازمند یک اقدام راهبردی برای جلوگیری از فروپاشی بیشتر از طریق کمک های فراگیر و اضطراری هستیم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» پیشتر در این باره به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی گزارش داد: برآورد اولیه حاکی از سقوط ۱۹.۴ درصدی اقتصاد اسرائیل در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ در نتیجه جنگ غزه است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تداوم جنگ پیامدهای گسترده و بلندمدت بر اقتصاد این رژیم خواهد داشت و وزارت دارایی این رژیم هم پیش‌بینی‌هایی در این خصوص انجام داده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ روزانه به ۲۵۰ میلیون دلار می رسد.

در همین راستا، «امیر یارون» رییس بانک مرکزی اسرائیل اواخر دی‌ماه در پیامی به نخست وزیر این رژیم نسبت به پیچیده بودن بحران اقتصادی ناشی از جنگ غزه برای رژیم اشغالگر هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد رژیم صهیونیستی زده است، گفت: این جنگ بیش از انتظار برای اسرائیل هزینه دارد و فشارهایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۷۷٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha